ایسنا- وقوع بارندگی و توفان در استرالیا، میزان تولید زغال‌سنگ این کشور را کاهش داد. وقوع بارندگی و توفان در ایالت کویینزلند استرالیا که از لحاط معدن کاری ایالتی کلیدی محسوب می‌شود، باعث شده است تولیدکنندگان زغال‌سنگ نیروهای خود را فراخوانده و از آن در بارگیری کشتی‌ها استفاده کنند.

شرکت‌هایی مانند اکستراتا، ریوتینتو، بی‌.اچ.پی بیلیتون و مک آرتور همگی اعلام کرده‌اند که به دلیل حوادث رخ داده فعالیت‌های خود را متوقف کرده‌اند. در همین حال احتمال بالارفتن مجدد قیمت زغال‌سنگ در بازارهای جهانی به شدت افزایش یافته است. به گفته برخی منابع خبری شدت توفان به گونه‌ای بوده است که برخی از شرکت‌های معدن‌کاری مجبور شده‌اند برای تخلیه کارگران باقی‌مانده در معادن از بالگرد استفاده کنند.

توفان حتی به خط آهن انتقال زغال‌سنگ نیز آسیب وارد کرده و باعث شده عملا انتقال زغال‌سنگ از طریق قطار نیز متوقف شود.

اکسترتا - بزرگترین صادرکننده زغال‌سنگ حرارتی در جهان - پس از وقوع توفان‌های سهمگین در استرالیا اذعان کرد که میزان تولید این شرکت در معادن زغال‌سنگ استرالیا در سال جاری به طور حتم کاهش خواهد یافت. به گزارش رویترز، گفتنی است، سال گذشته به دلیل مشکلاتی که در زمینه صادرات زغال‌سنگ از بندر نیوکاسل استرالیا به وجود آمد، به دلیل تقاضای بالا در بازار کشورهای آسیایی و کمبود این ماده معدنی قیمت زغال‌سنگ تا ۸۰‌درصد افزایش یافت.