مرکز خدمات فولاد ایران- کارخانه‌های اروپا در نظر دارند به علت جبران افزایش هزینه بالای تولید، قیمت میلگرد را ۳۰ تا ۵۰یورو هر تن در دو ماه آینده بالا ببرند. قیمت میلگرد صادراتی ‌ترکیه هم افزایش یافته است. قیمت جدید فوب حمل فوریه، حدود ۷۵۰ تا ۷۶۰‌دلار هر تن رسیده است که حدود ۲۰‌دلار هر تن نسبت به ماه گذشته افزایش یافته است. تولیدکنندگان اروپا برای دو ماه اول سال، تقریبا کالاهای خود را به فروش رسانده‌اند؛ بنابراین خریداران مجبورند که افزایش قیمت‌ها را بپذیرند تا اینکه به واردات روی بیاورند. پیش‌بینی افزایش قیمت ورق گرم ژاپن

تولیدکنندگان فولاد ژاپن در نظر دارند قیمت ورق گرم صادراتی برای حمل به کره جنوبی را افزایش دهند. قیمت ورق گرم محصول جی‌اف‌ای، ۵۶۰‌دلار هر تن است. قیمت ورق گرم نیپون استیل، ۵۵۰‌دلار هر تن می‌باشد که نسبت به قیمت بازار جهانی پایین‌تر است. نیپون استیل احتمالا برای فصل دوم سال ۲۰۰۸، قیمت‌ها را به ۷۰۰‌دلار هر تن خواهد رساند. تولید کنندگان ورق سرد در کره جنوبی از شنیدن این اخبار نگران هستند. قراردادهای فعلی بین نیپون استیل و کره جنوبی تا پایان مارس اعتبار دارد و دو طرف باید برای تعیین قیمت ورق گرم در فوریه مذاکره کنند.

افزایش قیمت میلگرد در مکزیک

قیمت محصولات تخت و بلند فولادی در مکزیک، افزایش معنی‌داری یافته است. این امر به دلیل افزایش مصرف جهت پروژه‌های ساختمانی جدید است. قیمت میلگرد در بازار داخلی مکزیک هر تن ۸۰ تا ۹۰‌دلار افزایش یافته است. قیمت ورق گرم در مکزیک حدود ۷۰۰ تا ۷۱۰‌دلار و قیمت ورق سرد حدود ۷۹۰ تا ۸۰۰‌دلار هر تن می‌باشد. قیمت ورق سرد و گرم حدود ۴۰‌ تا ۵۰دلار هر تن افزایش یافته است.

افزایش قیمت بیلت در جنوب غربی آسیا

قیمت بیلت وارداتی در جنوب غربی آسیا، روند صعودی یافته است. قیمت بیلت وارداتی به ۷۰۰‌دلار سی‌اف‌ار هر تن رسیده است. علت این امر، محدودیت عرضه بیلت می‌باشد؛ اما تجار می‌گویند که حجم خریدها زیاد نیست و تنها تولیدکنندگان به علت نیاز خود در این قیمت‌ها با مقادیر محدود خرید می‌نمایند. قیمت بیلت صادراتی مالزی به ویتنام، ۶۹۵‌دلار سی‌اف‌ار هر تن رسیده است. تقاضای بیلت در تایلند نیز در حال افزایش است. قیمت بیلت وارداتی در هند که در هفته گذشته، ۶۵۵‌دلار هر تن بوده است، در حال حاضر به ۷۳۰ -۷۲۰‌دلار هر تن رسیده است.

افزایش تقاضای فولاد در ویتنام

در حال حاضر، ۵۰ پروژه در ویتنام در حال شروع است. این پروژه‌ها باعث رشد سریع اقتصادی و توسعه زیر ساخت‌های اقتصادی می‌شود. پیش‌بینی می‌شود میزان کل سرمایه‌گذاری به ۵۶‌میلیارد‌دلار برسد. ۷۰‌درصد از این سرمایه‌گذاری به بخش فولاد، پالایش نفت و صنایع با تکنولوژی بالا اختصاص می‌یابد. ۲۰‌درصد دیگر آن به شهرسازی و پروژه‌های جانبی آن اختصاص خواهد یافت. بنابراین پیش‌بینی می‌شود که تقاضای فولاد ویتنام در سال ۲۰۰۸، ۲۰‌درصد افزایش یابد. به همین دلیل تولیدکنندگان داخلی فولاد به دنبال آن هستند تا تولید اسلب و ورق گرم را برای جواب‌گویی به تقاضای بازار بالا ببرند.