بورس کالا- حجم معاملات هفتگی بورس کالای ایران از ۸۱۷‌میلیارد ریال گذشت.

در هفته گذشته (۲۲ تا ۲۶ دی ماه) در شرکت بورس کالای ایران جمعا ۹۴‌هزار و ۶۸۸ تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، کنسانتره فلزات گرانبها، روی، شکر، جو، ذرت و کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش ۸۱۷‌میلیارد و ۶۷۲‌میلیون و ۴۷۵‌هزار ریال داد و ستد شد. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی بورس کالای ایران، تالار این بورس در هفته مورد بررسی شاهد جمعا ۱۵۶‌هزار و ۱۶۶ تن عرضه در مقابل ۳۶۸‌هزار و ۵۰۸تن تقاضا برای محصولات فوق بود که شامل ۱۱۴‌هزار و ۹۲۱ تن عرضه و در مقابل ۳۵۷‌هزار و ۶۲۳ تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۴۱‌هزار و ۲۴۵ تن عرضه و در مقابل ۱۰‌هزار و ۸۸۵ تن تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.

رینگ محصولات فلزی

این گزارش حاکی است: در هفته مورد بررسی ۷۵‌هزار و ۳۲۰ تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۵۵۷‌میلیارد و ۳۳۹میلیون و ۲۱۰‌هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۵۵/۷۹ و ۱۶/۶۸درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش در هفته‌ای که گذشت، ۵‌هزار و ۵۸۰ تن انواع محصولات آلومینیومی به ارزش ۱۵۰‌میلیارد و ۸۷‌میلیون و ۴۸۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۸۹/۵ و ۳۶/۱۸ درصد از کل بازار را شامل شد.

در گروه محصولات مسی نیز ۶‌هزار و ۲۰۳ تن انواع محصولات مس، به ارزش ۸۲‌میلیارد و ۵۳۱‌میلیون و ۳۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۵۵/۶ و ۰۹/۱۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

شایان ذکر است که در گروه کنسانتره فلزات گرانبها نیز، ۵ تن کنسانتره فلزات گرانبها به ارزش ۴‌میلیارد و ۳۶۸‌میلیون و ۳۰۵‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۱/۰ و ۳۳/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

رینگ محصولات کشاورزی

براساس این گزارش در هفته مورد بررسی در گروه ذرت، ۶‌هزار و ۱۵۰تن ذرت دانه‌ای به ارزش ۱۶‌میلیارد و ۶۶۸‌میلیون و ۸۰۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۵۰/۶ و ۰۴/۲‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

شایان ذکر است که در گروه کنجاله نیز ۷۴۰ تن کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش ۳‌میلیارد و ۱۸۲‌میلیون و ۶۵۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۷۸/۰ و ۳۹/۰‌درصد از کل بازار را شامل شد.