دو تحلیل‌گر بازار از بانک Citigroup بزرگترین موسسه مالی جهان، در گزارشی در رابطه با آینده مس در سال ۲۰۰۸، اعلام کردند که وضعیت این بازار با وجود افزایش مشکلات اقتصادی در ایالات متحده مناسب بوده، و فلز مس همچنان در مجموع وضعیت خوبی را در سال ۲۰۰۸ خواهد داشت. این امر به دلیل محدودیت عرضه و بالا بودن تقاضا و همچنین افزایش خرید چین و قیمت‌های بالای مس در معاملات بلندمدت است.

براساس این گزارش، اگرچه در حال حاضر و با توجه به نگرانی از وضعیت اقتصادی ایالات متحده قیمت های مس کاهش یافته است؛ ولی هنوز این قیمت‌ها در مقایسه با همین دوران در سال قبل بالاتر است.

محققان Citigroup همچنین وضعیت شاخص‌های این بازار را آشفته، برآورد کرده‌اند. میزان مازاد قیمت (premium) محلی پایین بوده، ولی از سوی دیگر تعرفه TC/RC در بازار فروش نقدی از میزان بسیار پایین دیده شده قبلی خود افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش میزان کنسانتره در دسترس است. میزان ذخایر مس در بازار شانگهای کاهش یافته است؛ ولی در کنار آن ذخایر بازار LME در کره جنوبی که مقصد اصلی آنها چین است، افزایش نشان می دهد. همچنین ذخایر در بازار ایالات متحده نیز افزایش خود را آغاز کرده‌‌اند.

نشانه های افزایش خرید چین به همراه احتمال افزایش تقاضا به دلیل بازسازی ذخایر پس از تعطیلات سال نو چینی، باعث خواهد شد تا قیمت مس در نیم سال دوم افزایش داشته باشد.

مس به‌عنوان فلز پایه مناسب در بازار سرمایه‌گذاری سال ۲۰۰۸ از سوی این موسسه انتخاب شده و قیمت متوسط پیش بینی شده آن نیز از سوی این بانک ۵۰/۳ دلار بر پوند اعلام شده است.

براساس این پیش‌بینی، قیمت مس تا سال ۲۰۱۱ همچنان بالاتر از ۳ دلار بر پوند باقی خواهد ماند.