گروه بورس کالا- دیروز در شرکت بورس کالای ایران‌، جمعا 6‌هزار و 228 تن انواع فولاد، آلومینیوم، مس، کنسانتره فلزات گرانبها، ذرت و کنجاله دانه های روغنی به ارزش 14‌میلیارد و 241‌میلیون و 375‌هزار ریال داد‌وستد شد.
به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی شرکت بورس کالای ایران‌، تالار این بورس در روز گذشته شاهد جمعا ۲۱‌هزار و ۲۵۱ تن عرضه و در مقابل ۷‌هزار و ۴۳۳ تن تقاضا برای محصولات فوق بود که شامل ۱۶‌هزار و ۷۹۱ تن عرضه و در مقابل ۷‌هزار و ۲۹۳ تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۴‌هزار و ۴۶۰ تن عرضه و در مقابل ۱۴۰ تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.

رینگ محصولات فلزی
این گزارش حاکی است، در رینگ محصولات فلزی در گروه فولاد‌، یک‌هزار تن انواع محصولات فولادی در یک رینگ معاملاتی به ارزش ۷‌میلیارد و ۳۰۰‌میلیون ریال به صورت نقدی مورد معامله قرار گرفت که از نظر وزن و ارزش ۰۷/۱۶ و ۲۶/۵۱درصد از کل بازار را از آن خود کرد.
بر اساس این گزارش، در گروه محصولات آلومینیوم نیز‌ در 2 رینگ معاملاتی جداگانه مقدار 80 تن شمش آلومینیوم به ارزش یک‌میلیارد و 896 میلیون ریال به صورت نقدی داد‌و‌ستد شد که از نظر وزن و ارزش 28/1 و 31/13‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد.
همچنین در گروه محصولات مسی ۵‌هزار و ۳ تن انواع محصولات مس در ۲‌رینگ معاملاتی جداگانه به ارزش ۲۴۴میلیون ۱۷۰‌هزار ریال معامله شد که از نظم حجم و ارزش در این روز به ترتیب صاحب ۳۳/۸۰ و ۷۱/۱درصد از کل بازار در این روز شدند.
در روز گذشته در گروه محصولات کنسانتره فلزات گرانبها نیز 5‌تن کنسانتره فلزات گرانبها به ارزش 4‌میلیارد و 368‌میلیون و 305‌هزار ریال داد‌و‌ستد شد که از نظر حجم و ارزش به ترتیب صاحب 08/0 و 67/30‌‌درصد از کل بازار شد.
شایان ذکر است، در رینگ محصولات فلزی در گروه روی هیچ‌گونه عرضه‌ای صورت نگرفت.
رینگ محصولات کشاورزی
در رینگ محصولات کشاورزی در گروه کنجاله‌، ۵۰ تن کنجاله سویا به صورت سلف در ۲ رینگ معاملاتی جداگانه به ارزش ۱۷۱‌میلیون و ۹۰۰‌هزار ریال به صورت نقدی داد‌و‌ستد شد که از نظر حجم و ارزش ۸۰/۰ و ۲۱/۱‌‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.
همچنین در این روز در گروه ذرت، 90‌تن ذرت دانه‌ای به ارزش 261میلیون ریال به صورت سلف در یک رینگ معاملاتی جداگانه معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب 44/1 و 84/1‌‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.