گروه بورس کالا- قیمت انواع فلز غیرآهنی در مبادلات بورس فلزات لندن در تاریخ 14 ژانویه با رشد همراه شد.
بنابراین گزارش بیشترین رشد قیمت در مبادلات ۱۴ ژانویه از آن نیکل و کمترین رشد قیمت مربوط به آلیاژآلومینیوم بود.
براساس این گزارش آلیاژآلومینیوم با رشد 40دلاری در مبادلات ابتدای هفته میلادی با نرخ 2هزار و 315دلار خریداری شد. نرخ فروش این فلز 2هزار و 325دلار بود.

بر این اساس آلومینیوم هم در مبادلات ۱۴ ژانویه با رشد ۵۴دلاری همراه شد. نرخ خرید نقدی این فلز ۲هزار و ۴۷۰دلار و فروش نقدی این فلز ۲هزار و ۴۷۰دلار و ۵۰ سنت بود.مس نیز در مبادلات ۱۴ ژانویه رشد ۱۶۶دلاری را تجربه کرد که باعث شد نرخ خرید نقدی این فلز به ۷هزار و ۳۶۰دلار برسد. فروش این فلز هم با قیمت ۷هزار و ۳۶۱دلار انجام شد.
این گزارش حاکی است نرخ سرب نیز در مبادلات 14 ژانویه با رشد 80دلاری، 2هزار و 630دلار شد. نرخ رشد این فلز اما در بازارهای جهانی بیشتر از این بوده و نرخ فروش سرب در مبادلات 14 ژانویه 2هزار و 640دلار بود در حالی که در بازارهای جهانی حدود یکصددلار از نرخ‌های LME بالاتر است. نیکل با بیشترین رشد قیمت در مبادلات تاریخ مذکور با نرخ 28هزار و 705دلار مورد مبادله قرار گرفت. فروش نقدی این فلز هم با نرخ 28هزار و 710دلار انجام شد.
قلع و روی هم در مبادلات ۱۴ ژانویه با رشد ۱۵۵ و ۵۵دلاری همراه شد. نرخ خرید نقدی قلع و روی ۱۶هزار و ۳۲۵دلار و ۲هزار و ۳۷۵دلار بود.
فروش قلع و روی هم با نرخ 16هزار و 350 و 2هزار و 375 دلار و 50 سنت انجام گرفت.
موجودی انواع فلز در انبارهای بورس فلزات در تاریخ ۱۴ ژانویه ۴۵هزار و ۲۸۰ تن آلیاژ آلومینیوم، ۹۴۰هزار و ۵۰ تن آلومینیوم، ۱۹۸هزار و ۶۰۰ تن مس، ۴۸هزار و ۹۵۰ تن سرب، ۴۶هزار و ۹۰۸ تن نیکل، ۱۱هزار و ۸۲۰ تن قلع و ۹۴هزار و ۱۲۵ تن روی بود که از این مقدار ۴۲هزار و ۸۸۰ تن آلیاژ آلومینیوم، ۹۱۰هزار تن آلومینیوم، ۱۶۶هزار و ۳۰۰ تن مس، ۴۶هزار و ۵۵۰ تن سرب، ۴۵هزار و ۶۵۴ تن نیکل، ۱۱هزار و ۶۱۵ تن قلع و ۹۰هزار و ۸۰۰ تن روی مورد مبادله قرار گرفت.
کاهش قابل توجه قیمت مولیبدن در بازارهای جهانی
در مبادلات روز چهاردهم ژانویه بازارهای جهانی قیمت مس، روی و نیکل با افزایش رو‌به‌رو شد، اما مولیبدن پس از مدت‌ها ثبات قیمتی، با کاهش شدیدی همراه شد.
‌بر اساس این گزارش، در بازار غیررسمی مس 7هزار و 395، نیکل 28هزار و 697و روی با اندکی رشد 2‌هزار و 362دلار داد و ستد شد.
مولیبدن ۷۱هزار و ۵۲۳دلار داد و ستد شد:
(خوانندگان محترم می‌توانند با تقسیم اعداد محور قائم (Y) بر 000453/0قیمت فلزات را بر حسب دلار بر تن حساب کنند.)