گروه بورس کالا- کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با تشکیل یک کارگروه دیگر متشکل از کارگزاران رینگ محصولات کشاورزی، راهبردهای توسعه محصولات کشاورزی را مورد بررسی قرار می‌دهد که نتایج این بررسی در قالب یک گزارش ویژه طی هفته آینده به هیات‌مدیره بورس کالای ایران و مدیرعامل آن ارائه می‌شود. متولی، عضو هیات‌مدیره کانون کارگزاران بورس در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن اعلام این خبر خاطرنشان کرد: درجلساتی که اخیرا با یازده کارگزار و پس از آن با ۵ نفر داشتیم مشکلات کارگزاران در ارتباط با اتاق پایاپای، پایین بودن حجم معاملات این محصولات، زمان انجام معاملات و مشکلاتی که پس از ادغام دو بورس برای فعالان بخش کشاورزی خصوصا کارگزاران ایجاد شده مطرح شد که در مجموع به ۲ محور اصلی رسیدیم.

وی ادامه داد: این دو محور اصلی مربوط می‌شود به محورهای اجرایی و راهکارهای توسعه‌ای معاملات محصولات کشاورزی که نتایج آن به بورس ارجاع خواهد شد.

متولی با تاکید بر اینکه مسوولان باید مشخص کنند که آیا هدف توسعه معاملات محصولات کشاورزی را دارند یا خیر و این مسئله در گزارش مذکور مطرح شده است، گفت: پیگیری های مربوط به آن نیز با کانون است چراکه کانون کارگزاران یک رابط است بین بخش‌های مختلف اقتصادی و در حال حاضر مشکلات معاملات محصولات کشاورزی در بورس کالا نیز یکی از مواردی است که دنبال می‌کند.

وی زمان جلسه بعدی کارگروه را پس از اتمام بررسی‌های نهایی بر روی این گزارش عنوان کرد که با حضور ۲ نفر از کارگزاران و ۲ نفر از مدیران بورس برگزار خواهد شد.