مرتضی طلایی، معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه اصفهان از رشد تولید در این شرکت طی ۹‌ماهه گذشته خبر داد و گفت: کلیه واحدهای فولاد مبارکه طی ۹ماه گذشته از رشد ۷ تا ۹۲درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده‌اند. وی افزود: واحد گندله‌سازی با تولید ۵‌میلیون و ۱۳۷‌هزار و ۸۷تن به میزان ۷‌درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل (۴‌میلیون و ۷۶۲هزار و ۵۹۵تن) داشته است و واحد احیای مستقیم نیز با تولید ۳‌میلیون و ۸۵۹هزار و ۱۱۳تن آهن اسفنجی به میزان ۱۲درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل (۳‌میلیون و ۴۲۶هزار و ۳۶۱تن) داشته است.

وی در ادامه گفت: ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم با تولید ۳‌میلیون و ۲۶۶هزار و ۵۶۷تن تختال به میزان یک‌درصد نسبت به مدت مشابه سال ۸۵ (۳‌میلیون و ۲۴۹هزار و ۴۴۵تن) رشد داشته است و این در حالی است که این واحد فقط با در اختیار داشتن ۶‌کوره قوس الکتریکی به مدت ۳ماه فعالیت‌های خود را دنبال می‌‌کرد و طی آذرماه سال جاری موفق شد با تولید ۴۰۹هزار و ۶۰۰تن به بالاترین رکورد تاریخ بهره‌برداری خود دست یافته و موفق به دستیابی به تولید از دست رفته طی ماه‌های اولیه سال جاری شود.

مهندس طلایی از رشد ۹۲درصدی ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا خبر داد و گفت: این ناحیه موفق شد طی ۹‌ماهه گذشته با تولید ۳۶۹هزار و ۶۷۷تن کلاف گرم به میزان ۹۲درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل (۱۹۱هزار و ۷۱۱تن) داشته است و این در حالی است که طی ماه‌های اخیر این واحد محدودیت مصرف گاز داشته است.

معاون بهره‌برداری شرکت در ادامه گفت: ناحیه نورد گرم با تولید ۳میلیون و ۴۳۲هزار و ۷۰۵تن کلاف گرم به میزان ۲/۵درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل (۳‌میلیون و ۳۴۷هزار و ۶۷۴تن) داشته است.

وی افزود: واحد تاندم میل مداوم با تولید ۷۳۶هزار و ۶۲۶تن کلاف سرد به میزان ۲۹درصد نسبت به مدت مشابه سال ۸۵ (۵۶۹هزار و ۲۳۴تن) داشته است و نورد سرد دو قفسه‌ای نیز با تولید ۱۷۰هزار و ۸۰۷تن کلاف سرد به میزان ۹‌درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل (۱۵۶هزار و ۸۸۱تن) رشد داشته است.

وی در ادامه گفت: خط گالوانیزه نیز با تولید ۱۴۶هزار و ۱۹۷تن کلاف گالوانیزه به میزان ۱۰درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال ۸۵ (۱۳۲هزار و ۶۸۰تن) داشته است و خط رنگی نیز با تولید ۵۳هزار و ۴۹۱تن به میزان ۵۰درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل (۳۵هزار و ۵۲۸تن) داشته است.

طلایی همچنین از رشد تولید طی آذرماه سال جاری خبر داد و گفت: کلیه واحدهای فولاد مبارکه طی آذرماه از رشد یک تا ۱۶درصدی نسبت به برنامه برخوردار بوده و توانسته‌اند تمامی برنامه‌های پیش‌بینی شده را محقق کنند.