گروه بورس کالا- دیروز در شرکت بورس کالای ایران‌، جمعا ۶۹۰ تن انواع آلومینیوم، کنسانتره فلزات گرانبها، شکر، ذرت و کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش ۱۰‌میلیارد و ۸۸۱‌میلیون و ۲۶۰‌هزار ریال داد‌وستد شد. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی شرکت بورس کالای ایران‌، تالار این بورس دیروز شاهد جمعا ۱۳‌هزار و ۹۲۵ تن عرضه و در مقابل ۲۸‌هزار و ۶۹۰‌تن تقاضا برای محصولات فوق بود که شامل ۱۱‌هزار و ۲۶۵ تن عرضه و در مقابل ۵‌هزار و ۵۳۰ تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۲‌هزار و ۶۶۰ تن عرضه و در مقابل ۲۳‌هزار و ۱۶۰‌تن تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.

رینگ محصولات فلزی

این گزارش حاکی است، در رینگ محصولات فلزی در گروه آلومینیوم‌، ۲۰ تن شمش آلومینیوم در یک رینگ معاملاتی به ارزش ۴۶۹‌میلیون ریال به صورت نقدی به فروش رفت که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۹۰/۲ و ۳۱/۴‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

بر اساس این گزارش در گروه کنسانتره فلزات گرانبها نیز، ۱۰ تن کنسانتره فلزات گرانبها در ۲‌رینگ معاملاتی جداگانه به ارزش ۸‌میلیارد و ۳۵‌میلیون و ۷۶۰‌هزار ریال به صورت نقدی مورد معامله قرار گرفت که از نظر وزن و ارزش ۴۵/۱ و ۸۵/۷۳‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد. شایان ذکر است، در این روز در گروه فولاد یک‌هزار و ۱۰۰‌تن تیرآهن و ورق گرم عرضه شد که به‌رغم وجود تقاضای ۵۰۰ تن‌، معامله‌ای بر روی آن صورت نگرفت. در گروه مس نیز ۱۰‌هزار تن مس کم‌عیار عرضه شد که با وجود تقاضای ۵‌هزار تن در این گروه نیز معامله‌ای انجام نشد.

رینگ محصولات کشاورزی

در رینگ محصولات کشاورزی در گروه کنجاله‌، ۱۸۵ تن کنجاله سویا به صورت سلف در یک رینگ معاملاتی به ارزش ۷۶۲ میلیون و ۲۰۰‌هزار ریال داد‌و‌ستد شد که از نظر حجم و ارزش ۸۱/۲۶ و ۷‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. همچنین در این روز در گروه ذرت، ۱۷۵ تن ذرت دانه‌ای به ارزش ۴۵۹‌میلیون و ۳۰۰‌هزار ریال به صورت سلف در ۳ رینگ معاملاتی معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۳۶/۲۵ و ۲۲/۴‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

شایان ذکر است، در گروه شکر نیز ۳۰۰ تن شکر سفید به صورت نقدی در یک رینگ معاملاتی به ارزش یک‌میلیارد و ۱۵۵‌میلیون ریال به فروش رفت که از نظر وزن و ارزش ۴۸/۴۳ و ۶۱/۱۰‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد.