گروه بورس کالا- قیمت آهن از بهمن ماه سال‌جاری به صورت واقعی مشخص خواهد شد. یک تاجر بازار آهن با بیان مطلب فوق به خبرنگار دنیای اقتصاد گفت: هم اکنون قیمت تمام شده ارزان‌ترین شمش فولادی روسی در بنادر ما هر کیلو ۶۱۰تومان است که بدین ترتیب قیمت هر کیلو میلگرد پایین‌تر از ۷۳۰تومان غیرواقعی است.

وی با اشاره به اینکه قیمت میلگرد در داخل کشور غیرواقعی است، افزود: هم اکنون به جهت یکسری سیاست‌های دولت مبنی بر واردات محصولات فولادی که به عنوان مسکنی قوی عمل می‌کنند جلوی رشد قیمت‌ها گرفته شده است.

این تاجر بازار آهن در خصوص پیش‌بینی وضعیت بازار آهن طی ماه‌های آینده تصریح کرد: به دلیل نزدیکی به ایام دهه محرم رشد قیمت‌ها در ماه جاری متصور نیست و نباید منتظر افزایش قیمت میلگرد بود.

به گفته وی، بر اساس‌ آخرین پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی فعالان بازار آهن، از ۱۵روز آینده قیمت آهن مشخص می‌شود و از اوایل بهمن قیمت‌ها به صورت واقعی تعیین خواهد شد.

هم اکنون به علت ثبات قیمت آهن‌آلات در بازار و بورس، میزان حجم معاملات کاهش یافته و خریداران در تردید به سر می‌برند. با وجود آنکه رشد قیمت آهن طی ماه‌های آتی احتمال می‌رود؛ اما خریداران نسبت به خرید اقدام نمی‌کنند و به همین دلیل رکود در بازار آهن حاکم است.