به دنبال درج خبری با عنوان «سلطه دولت بر بازار ذرت»که در مورخ ۲۹/۹/۱۳۸۶ به چاپ رسید، شرکت پردیس متحد جوابیه‌ای را خطاب به مدیریت روزنامه ارسال کرده است که متن کامل آن در زیر می‌آید. ۱ - در بدو امر شایان ذکر است از حضرتعالی تقاضا کنیم که اصول حرفه‌ای که یک خبرنگار بر اساس عرف صنفی خود باید مرعی دارد را به مجموعه تحت مدیریتتان یادآوری نمایید. علی‌الاصول یک خبرنگار باید برای انجام مصاحبه با رزرو وقت قبلی و مورد توجه قرار دادن سمت فرد مصاحبه شونده و با معرفی کامل خود و سمت شغلی و بر اساس اصول حرفه‌ای و مبانی حقوقی نسبت به انجام مصاحبه اقدام و آن را ثبت و ضبط نماید. حال آنکه نویسنده مطلب فوق‌الاشعار بدون بیان شغل خود صرفا طی یک تماس تلفنی نسبت به استعلام قیمت ذرت و سویا اقدام نموده و سوالی نیز مبنی بر علت کاهش عرضه کالاهای وارداتی شرکت پردیس متحد در بورس کالاهای کشاورزی مطرح نموده که در پاسخ مقارن بودن با فصل برداشت محصولات داخلی- به عنوان امری بدیهی که همه ساله در این ایام اتفاق می‌افتد- توسط یکی از پرسنل شرکت (آقای مجتبی فتاحی) به عنوان علت این کاهش عرضه اعلام گردیده است. حال چطور این پاسخ تبدیل به مقاله‌ای با چنین مختصات انتقادی می‌شود از نظر شرکت پردیس متحد جای سوال دارد؟!

۲ - آقای مجتبی فتاحی کارمند بخش فروش این شرکت می‌باشد که در مقاله مورد بحث به اشتباه به عنوان مدیرعامل شرکت پردیس متحد معرفی گردیده‌اند.

۳ - با توجه به سمت و تخصص نامبرده (شاغل بودن در بخش فروش)؛ هر نوع اظهارنظری در زمینه امور بازرگانی خارجی و مسائل بانکی توسط ایشان غیر ممکن بوده و به نظر می‌رسد مطالب مطرح شده در این موضوعات یا زاییده تخیلات نویسنده باشد و یا از منابع دیگری غیر از پرسنل شرکت پردیس متحد کسب شده و به نام این شرکت و پرسنل آن چاپ گردیده است.

۴ - انگیزه و هدف نویسنده مطلب صدرالاشاره (سرکار خانم منیژه حیاتی) مبنی بر درج مطالب انتقادی علیه سیاست‌های دولت در مورد بازار ذرت و... آن هم از قول یکی از پرسنل این شرکت به هیچ وجه از جانب ما قابل درک نمی‌باشد چرا که شرکت پردیس متحد اظهارنظر در مورد سیاست‌های کلان دولت در زمینه عرضه و توزیع محصولات کشاورزی را به هیچ وجه در حدود صلاحیت شرکت، مدیران و پرسنل آن نمی‌داند و معتقد است نشر چنین اکاذیبی از قول یکی از مهمترین فعالان صنف مورد بحث (شرکت پردیس متحد) در سطح نشریات سراسری، نه تنها موجب تاثیرات منفی در شرایط بازارهای داخلی شده بلکه باعث ایجاد دیوار بی اعتمادی بین دولت و بخش‌خصوصی می‌گردد که اختلال در اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی به عنوان اصل مهم اقتصادی جمهوری اسلامی ایران که مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری و دولت محترم نیز می‌باشد را در پی خواهد داشت.

حال آنکه شرکت پردیس متحد معتقد است اگر هم در مورد سیاست‌های دولت محترم در موضوع مانحن فیه نقاط ضعفی وجود داشته باشد بهتر است به جای چاپ مصاحبه‌های خیالی و ایجاد تنش‌های مطبوعاتی، در فضای مسالمت‌آمیز با تشریک مساعی و مشورت دولت و فعالان بخش‌خصوصی و متخصصان حوزه‌های اقتصادی نسبت به رفع معایب آن، چاره‌جویی گردد تا شاهد نتایج بهتری باشیم.

۵ - در صورتی که نویسنده مطلب مورد بحث نسبت به صحت مطالب انتشار یافته اصرار داشته باشند، شرکت پردیس متحد از دریافت نوار مصاحبه مورد بحث استقبال می‌نماید.

۶ - مستندا به مواد ۱ و ۸ قانون مسوولیت مدنی (مصوب ۷/۲/۱۳۳۹) شهرت تجارتی اشخاص، محترم بوده و هیچ کس حق ندارد به هیچ طریق از جمله از طریق انتشار مطالب خلاف واقع نسبت به آن خدشه‌ای وارد نماید و در صورت وقوع، مسوول جبران تضرر مادی و معنوی خواهد بود. بدیهی است انتشار مطلب فوق‌الذکر و نسبت دادن آن به شرکت پردیس متحد قطعا در کوتاه‌مدت و بلندمدت موجب تضرر شرکت پردیس متحد و در دیدی کلان‌تر موجب تضرر بخش‌خصوصی فعال در این حوزه خواهد شد.

در پایان ضمن بیان این موضوع که براساس بند ۱۱ ماده ۶ قانون مطبوعات، آزادی مطبوعات و موارد پخش شایعات و مطالب خلاف واقع و یا تحریف مطالب دیگران تحدید گردیده است و متخلف براساس تبصره ۲ همین ماده مستوجب مجازات‌های مقرر در ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی و در صورت اصرار مستوجب تشدید مجازات و لغو پروانه می‌باشد (الحاقی۳۰/۱/۱۳۷۹) به استحضارتان می‌رساند که شرکت پردیس متحد به جهت احترام به مخاطبین و خوانندگان آن روزنامه و بنابر ارزشی که برای اطلاع‌رسانی دقیق، صحیح و عادلانه در عرصه‌های اقتصادی قائل است ضمن آنکه حق پیگیری از طریق مراجع صالح قضایی را برای خود محفوظ می‌داند، آن را به حالت تعلیق درآورده و امیدوار است ضمن چاپ توضیحات فوق و با اتخاذ تدابیر مدبرانه و مدیرانه از جانب حضرتعالی شاهد اصلاح اشکالات مطرح شده و عدم تکرار آنها باشیم تا ان‌شاءا... همه ما در روانتر شدن چرخ‌های اقتصاد ایران عزیز سهیم باشیم.