آهن‌آلات رشد قیمت نداشت

گروه بورس کالا - زهرا مسافر: نوسان قیمت‌ها در هفته گذشته نشان می‌دهد که بازار آهن‌آلات از ثبات قیمت برخوردار بوده است؛ به گونه‌ای که به گفته بسیاری از فعالان بازار، قیمت محصولات فولادی ثابت مانده و به حداقل ممکن رسیده است.

هفته گذشته رکود بر معاملات بازار غیررسمی و بورس حاکم بود؛ به طوری که در چهارشنبه گذشته تجار برای خرید محصولات فولادی در بورس کالا با تردید روبه‌رو شدند و بازار با ایست معاملات مواجه شده بود. هفته گذشته در گروه فولادسازان بخش خصوصی شرکت فولاد کرمانشاه نیز میلگرد ۱۲، ۱۴ و ۱۶ ۳ A آجدار تولید خود را بدون تغییر قیمت، هر کیلو ۷هزار و ۳۰۰، ۷هزار و ۴۰۰ریال مورد مبادله قرار داد.

همچنین در این مدت میلگرد ۸ و آجدار کلاف الیگودرز، به طور ثابت هر کیلو به نرخ ۷هزار و ۷۵۰ریال و ۷هزار و ۶۰۰ریال و میلگرد سایز ۸ تا ۱۶آجدار شاخه - آج ۳۴۰ این کارخانه نیز بدون تغییر قیمت به ترتیب به نرخ ۸هزار ریال، ۷هزار و ۷۷۵۰ریال و ۷هزار و ۴۰۰ریال عرضه شدند.

طی مدت یادشده میلگرد ۸-A۲ ۲۰ و ۲۲-۳ A آجدار فولاد پارسی نیز بدون تغییر قیمت و به ترتیب به مبلغ هر کیلو ۷هزار و ۲۵۰ریال، ۷هزار و ۳۵۰ریال و ۷هزار و ۲۵۰ریال به فروش رسیدند.

طی مدت یاد شده میلگرد عرضه شده از سوی بخش‌خصوصی با ثبات قیمت مواجه بود؛ به گونه‌ای که میلگرد ۸‌ ‌آجدار کلاف اهواز هر کیلو به نرخ ۷هزار و ۸۵۰ریال مورد مبادله قرار گرفت.

طی هفته گذشته، میلگرد ۱۰ آجدار شاخه اردبیل و ۱۲ آجدار کرمان نیز بدون تغییر قیمت به ترتیب هر کیلو ۷هزار و ۶۵۰ریال و ۷هزار و ۲۵۰ریال به فروش رسیدند.

طی مدت یاد شده، همچنین میلگرد سایز ۱۴ تا ۲۵ آجدار آذربایجان بدون تغییر قیمت و به نرخ هر کیلو ۷هزار و ۲۵۰ تا ۷هزار و ۳۵۰ریال در بازار غیر رسمی عرضه شدند.

در این مدت ملیگرد تولید فولاد البرز بدون نوسان قیمتی با نرخ هر کیلو ۷هزار و ۶۰۰ریال به فروش رسید.

طی هفته گذشته در گروه فولادی‌های دولتی، تیرآهن با نوسان اندک قیمت روبه‌رو بود؛ اما این محصول فولادی نیز در بازار غیررسمی با رکود معاملات مواجه شد.

در این مدت هر شاخه تیرآهن ۱۴ که در روز شنبه گذشته با نرخ یک‌میلیون و ۲۰۵هزار ریال دادوستد شده بود در پایان مدت یاد شده با افت ۵هزار ریالی به مبلغ یک‌میلیون و ۲۰۰هزار ریال عرضه شد.

طی مدت یاد شده، هر شاخه تیرآهن ۱۶ بدون تغییر قیمت و به نرخ یک‌میلیون و ۴۸۰هزار ریال مورد مبادله قرار گرفت.

هر شاخه تیرآهن ۱۸ نیز در هفته گذشته با رشد ۱۵هزار ریالی روبه‌رو شد و از یک‌میلیون و ۷۸۰هزار ریال در پایان هفته گذشته به مبلغ یک‌میلیون و ۵۹۵هزار ریال رسید.

طی هفته گذشته هر شاخه تیرآهن ۲۰ نیز شاهد افت قیمت ۱۰هزار ریالی بود؛ به طوری که از ۲میلیون و ۶۸۰هزار ریال به نرخ ۲میلیون و ۶۷۰هزار ریال رسید.

در این مدت سبد تیرآهن درشت به ترتیب افت قیمت ۱۰هزار، ۲۰هزار و ۷۰هزار ریالی را در بازار غیر رسمی تجربه کرد؛ به گونه‌ای که هر شاخه تیرآهن ۲۲، ۲۴ و ۲۷ به مبلغ ۲میلیون و ۶۵۰هزار ریال، ۳میلیون و ۲۴۰هزار ریال و ۴میلیون و ۶۷۰هزار ریال در پایان هفته مورد بررسی به فروش رسیدند.