شرکت ملی صنایع مس ایران- استفان بول قائم مقام شرکت کومریو اوایل هفته گذشته بعد از بازدید از مجتمع معدن مس سرچشمه گفت: با توجه به اینکه معدن سرچشمه در حال توسعه است، زمینه بالایی برای فعالیت و سرمایه‌گذاری در این معدن وجود دارد. وی شرکت کومریو را یکی از شرکت‌های مس اروپایی معرفی کرد که در زمینه ذوب، پالایش و بازیافت مس از قراضه فعالیت دارد و در حال حاضر تولید‌کننده بیلت، مفتول و مفتول‌های ویژه می‌باشد.

بنا به گفته وی، شرکت کومریو یکصد سال پیش فعالیت خود را از معادن کنگو شروع کرد و در طرح‌های گذشته خود بهره‌برداری از معادن را بر عهده داشته، ولی در حال حاضر تولید‌کننده مس از مرحله کنسانتره به بعد است و در مورد ارزیابی تکنولوژی‌های مختلف و تعیین استراتژی و برنامه‌ریزی‌های کلان در زمینه تولید مس نیز تخصص دارد.

شرکت کومریو که در حال حاضر دفتر مرکزی آن در بلژیک قرار دارد، در آینده با همکاری شرکت nord deutsche affinery-nd که بزرگترین شرکت تولید‌کننده مس در شمال آلمان است، تبدیل به بزرگ‌ترین تولیده‌کننده مس در اروپا خواهد شد. قائم مقام کومریو در مورد آینده بازار جهانی مس گفت: در بازار مس عرضه‌کننده کم داریم و در نتیجه معمولا قیمت مس بالا بوده است. برای آینده مصرف خیلی بالای مس را در خاور دور، خاورمیانه، چین و اروپا خواهیم داشت و همه اتفاق نظر دارند که برای شرکت‌های مصرفی قیمت مس مساله‌ای قابل توجه خواهد بود؛ ولی با این حالت قیمت مس قابل پیش‌بینی نیست. استفان بول ارزیابی خود را از وضعیت وجایگاه شرکت ملی صنایع مس ایران بعد از مذاکرات وبازدید خود از این شرکت مثبت ارزیابی کرد وضمن ابراز خوشحالی از حضور خود در مجتمع مس سرچشمه گفت: شرکت مس مجموعه‌ای از ظرفیت‌ها را دارد و منابع معدنی این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی پرسنل شرکت مس را با انگیزه و متعهد خواند و گفت: نکته‌ای که در بازدید از مس سرچشمه مورد توجه من قرار گرفت، رعایت مسائل ایمنی و توجه به سلامت کارکنان بود.