بورس اوراق بهادار اجتماعی به منظور ارائه اطلاعات سهام شرکت‌های اجتماعی و خدماتی تا پایان سال جاری میلادی در لندن افتتاح خواهد شد. بورس اوراق بهادار اجتماعی در سال ۲۰۱۳ میلادی درهای خود را به روی سرمایه‌گذاران می‌گشاید. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه(سنا)، بورس اوراق بهادار اجتماعی به منظور ارائه اطلاعات سهام شرکت‌های اجتماعی و خدماتی تا پایان سال جاری میلادی افتتاح خواهد شد.

بر اساس این گزارش، این بورس مانند دیگر بازارهای جهانی به داد و ستد سهام نمی‌پردازد، بلکه هدف آن تشکیل پنجره‌ای برای سهامداران این شرکت‌ها است تا از یک منبع موثق و قانونی، از روند معاملاتی تمامی شرکت‌هایی که فعالیت آنها در زمینه خدمات اجتماعی است، مطلع شوند.

انتظار می‌رود که ۲۰ سازمان مختلف با تکمیل گزارش تاثیرات اجتماعی خود در این بورس، پذیرش شده و اطلاعات خود را ارائه دهند.

بر این اساس، برای عضویت در این بورس، شرکت‌ها موظفند، سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری زیر مجموعه خود را که محصول آنها خدمات مالی است در یکی از بورس‌های دنیا پذیرش کرده باشند.

این بورس در واقع اطلاعات و زمینه‌ها و موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش خدمات‌رسانی شرکت‌ها را به اطلاع سهامداران رسانده و ابزارهای معاملاتی این شرکت‌ها مانند اوراق قرضه یا مشارکت را معرفی می‌کند.

شرکت بلیت‌های بخت آزمایی BIF که تمامی فروش ناشی از این بلیت‌ها را صرف امور خیریه می‌کند، نخستین شرکتی است که ورود خود را به این بورس اعلام کرده و با ارائه گزارش عملکرد خدماتی خود بودجه‌ای در حدود ۳۰۰ هزار پوند را وارد این بازار کرده است.

کارشناسان معتقدند: با افتتاح این بورس و ارائه جزئیات مالی و معاملاتی شرکت‌های خدمات اجتماعی به سهامداران، دامنه سرمایه‌گذاری بر این شرکت‌ها افزایش خواهد یافت و در واقع تبلیغی برای این شرکت‌ها به منظور جذب سرمایه‌گذار بیشتر خواهد بود.

این بورس که در لندن راه‌اندازی خواهد شد با پذیرش شرکت‌ها و رسیدن به سقف ۲ میلیون پوند راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل این نهاد در این خصوص اظهار کرد: این بورس مانند دیگر بازارها، نهاد قانون گذاری دارد که این وظیفه به عهده نهاد قانون‌گذاری بریتانیا(FSA) خواهد بود.