گروه بورس کالا-پاسوان، وزیر فولاد هند اعلام کرد که هند در نظر دارد قبل از سال ۲۰۱۶-۲۰۱۵ به دومین فولادساز بزرگ در جهان تبدیل شود و به همین‌منظور تخمین زده می‌شود که تا سال ۲۰۱۵ میزان سرمایه‌گذاری در این صنعت به بیش از ۸۷۰۶۴۰کرور روپیه برسد. (یک دلار ۳۶/۳۹ روپیه است). پاسوان افزود، که در سال ۲۰۰۶ هند پنجمین کشور بزرگ فولادساز در جهان بود که در نظر دارد این رتبه را تا سال ۱۶-۲۰۱۵ به ردیف دوم برساند. با توجه به اینکه میزان سرمایه‌‌گذاری برای افزایش ظرفیت برای هر یک‌میلیون تن چهارهزار کرور روپیه است، میزان این سرمایه‌گذاری تا سال ۲۰۱۲ به ۲۷۶۸۸۰ کرور روپیه و تا سال ۲۰۲۰ به ۸۷۰۶۴۰کرور روپیه خواهد رسید.

آمار تخمینی نشان می‌دهد که تولید فولاد خام در سال ۰۷-۲۰۰۶؛ ۸/۹درصد افزایش؛ ۸۸/۵۰میلیون تن رسیده است. در سال مالی گذشته با بهره‌برداری از ۸۹درصد از ظرفیت دراین کشور کل تولید به ۸۴/۵۶میلیون تن رسید. براساس پیش‌بینی‌ها تولید فولاد هند تا سال ۲۰۱۲ تقریبا به ۱۲۴میلیون تن خواهد رسید و وزیر مربوطه می‌گوید احتمالا تا سال ۲۰-۲۰۱۹ تولید فولاد به ۲۷۵میلیون تن برسد.

صنعت فولاد هند، بسیار مورد توجه شرکت‌های چندملیتی مانند آرسلورمیتال و پوسکو برای سرمایه‌گذاری قرار گرفته است که حدودا کل میزان سرمایه‌گذاری در این صنعت به ۱۳۰کرور روپیه هند خواهد رسید. شرکت‌های فولادسازی هند اعلام کرده‌‌اند که ظرفیت‌های خود را تا حد بالایی افزایش خواهند داد. شرکت‌های بزرگ هندی مانند SAIL و RINL در نظر دارند تا سال ۱۲-۲۰۱۱ به ترتیب ظرفیت‌های خود را ۲۴ تا ۶میلیون تن افزایش دهند.