گروه بورس کالا- زهرا مسافر: به رغم افت قیمت آهن (به علت نبود تقاضا) معاملات این کالا در بازار غیر رسمی قفل شده است.

در پی وقوع نوسانات در بازار آهن از ابتدای سال‌جاری، اما هم اکنون شاهد توقف قیمت آهن‌آلات هستیم.

در حالی که معاملات بورس کالا نیز حاکی از تعادل قیمت آهن‌آلات است به گونه‌ای که یکشنبه هفته جاری روزی طلایی برای فولادی‌ها تلقی شد. پیش‌بینی‌ها در بازار حاکی از رونق معاملات در بازار و رشد قیمت‌ها طی ماه‌های آتی است، اما آمار رشد واردات از سوی مراکز رسمی نشان از بازاری با ثبات دارد.

یکی از فعالان بازار آهن در این خصوص گفت: هم اکنون معاملات آهن در بازار غیر رسمی بسیار بی رونق بوده و رکود مطلق حاکم است.

مصطفی سروش افزود: به‌رغم افت قیمت آهن به کف بازار، اما تقاضایی برای آن وجود ندارد و‌ اغلب فروشندگان از این فرصت برای انجام کارهای عقب افتاده خود استفاده می‌کنند.

وی علت رکود حاکم بر معاملات آهن در بازار غیر رسمی را ناشی از فصل سرما و نزدیک شدن به ماه محرم بر شمرد و تصریح کرد: بسیاری از خریداران از خرید آهن امتناع می‌کنند.

این فعال بازار آهن با اشاره به اینکه قیمت آهن‌آلات در بازار با افت مواجه شده، خاطرنشان کرد: در چنین بازاری خریداران آهن برای خرید محصولاتشان قیمت‌های پایین‌تر را پیشنهاد می‌دهند. به طوری که بازار در سردرگمی کامل به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه معاملات آهن در بازار غیر رسمی قفل شده است،‌ گفت به رغم عدم متقاضی برای این محصولات، اما فروشندگان نیز حاضر به عرضه ارزان‌تر کالای خود نیستند و در واقع در انتظار رشد قیمت‌ها نیز می‌باشند.

سروش اظهار داشت: هم اکنون قیمت آهن در بازار متعادل است، اما رونقی در معاملات وجود ندارد.