گروه بورس کالا- دیروز در شرکت بورس کالای ایران، جمعا ۲‌هزار و ۷۴۰ تن انواع فولاد، آلومینیوم، روی، ذرت و کنجاله دانه های روغنی به ارزش ۲۹‌میلیارد و ۶۸۴‌میلیون و ۲۵۰‌هزار ریال داد وستد شد. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی شرکت بورس کالای ایران، تالار این بورس در روز گذشته شاهد جمعا ۱۳‌هزار و ۷۳۵ تن عرضه و در مقابل ۳‌هزار و ۳۲۰ تن تقاضا برای محصولات فوق بود که شامل ۲‌هزار و ۴۸۰ تن عرضه و در مقابل ۲‌هزار و ۷۰۰ تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۱۱‌هزار و ۲۵۵ تن عرضه و در مقابل ۶۲۰ تن تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.

رینگ محصولات فلزی

این گزارش حاکی است، در رینگ محصولات فلزی در گروه محصولات فولادی، یک‌‌هزار و ۵۰۰ تن انواع میلگرد در ۲ رینگ معاملاتی به ارزش ۹میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال به صورت سلف مورد معامله قرار گرفت. این گروه از نظر وزن و ارزش ۷۴/۵۴ و ۳۵/۳۳‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد. بر اساس این گزارش در گروه آلومینیوم نیز، ۵۸۰ تن انواع شمش آلومینیوم در ۴ رینگ معاملاتی به ارزش ۱۷‌میلیارد ریال به صورت نقدی به فروش رفت که از نظر وزن وارزش به ترتیب ۱۷/۲۱ و ۲۷/۵۷‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. در این روز در گروه محصولات روی، ۴۰ تن شمش روی به ارزش یک‌میلیارد و ۶۰‌میلیون ریال به فروش رفت که از نظر وزن و ارزش ۴۷/۱ و ۵۷/۳‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.گفتنی است در روز مذکور در گروه کنستانتره و مس هیچ محصولی عرضه نشد.

رینگ محصولات کشاورزی

روز دوشنبه در رینگ کشاورزی در گروه ذرت، ۵۴۵ تن ذرت دانه‌ای به صورت سلف و نقدی در ۵ رینگ معاملاتی به ارزش یک‌میلیارد و ۴۱۷‌میلیون و ۳۵۰‌هزار ریال داد و ستد شد که از نظر حجم و ارزش ۸۹/۱۹ و ۷۷/۴‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. همچنین در این روز در گروه کنجاله، ۷۵ تن کنجاله دانه های روغنی به ارزش ۳۰۶‌میلیون و ۹۰۰‌هزار ریال به صورت نقدی و سلف در ۳ رینگ معاملاتی معامله شد که از نظر وزن ۷۴/۲ و ۰۳/۱‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. بر اساس این گزارش در گروه شکر ۱۰‌هزار و ۱۰۰ تن شکر سفید، در گروه جو ۱۰۰ تن جو دامی و در گروه کشمش ۳۰۰ تن انواع کشمش نیز عرضه شد که تقاضایی برای آن وجود نداشت.