مرکز خدمات فولاد ایران - پیش‌بینی می‌شود روند تقاضای فولاد در چین در سال آینده همچنان روند صعودی داشته باشد. براساس این گزارش، قائم‌مقام انجمن آهن و فولاد چین با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: تقاضای جهانی و داخلی چین، عامل اصلی حفظ تولید و افزایش آن در سه ماه اول تا سوم سال ۲۰۰۷ بوده است، اما در سه ماه آخر، بیشتر تقاضای فولاد بازار داخلی چین، موتور اصلی حرکت بخش فولاد چین بوده است. مصرف فولاد خام چین با ۸/۳۰‌میلیون تن افزایش به ۳۱۸‌میلیون تن در ۹ ماه اول سال ۲۰۰۷ رسیده است. از سوی دیگر قائم‌مقام صنعت کشتی‌سازی چین اعلام نمود که این صنعت، ۱/۹‌میلیون تن فولاد برای سال آینده نیاز دارد. در حالی که سال قبل ۶/۵‌میلیون تن مصرف کرده است. این مقام اضافه کرد که صنعت کشتی‌سازی چین تا سال ۲۰۱۰ به ۱۲‌میلیون تن فولاد نیاز خواهد داشت. پیش‌بینی آرامش رشد اقتصادی کره جنوبی

در همین حال بانک مرکزی کره جنوبی نیز در پیش‌بینی ۶‌ماه اول سال ۲۰۰۸، نرخ رشد اقتصادی این کشور را ۷/۴‌درصد برآورد کرده است. رشد اقتصادی در سال ۲۰۰۷ معادل ۸/۴‌درصد بوده است. بر اساس این گزارش، کره جنوبی در تلاش است تا با افزایش تقاضای داخلی، وابستگی خود به بازارهای صادراتی به خصوص امریکا را کاهش دهد.

البته در حال حاضر، صادرات دو پنجم رشد تولید ناخالص داخلی کره، وابسته به صادرات است. اما این نرخ هم می‌تواند با توجه به روند رو به رکود در اقتصاد امریکا باعث کسادی در اقتصاد کره شود.

پیش‌بینی بانک مرکزی کره نشان می‌دهد که تقاضای ۳/۱۱ درصد صادراتی به ۳/۱۰ درصد خواهد رسید. این پیش‌بینی در هر حال، وابستگی کره به اقتصاد کشورهای دیگر را نشان می‌دهد.

در گزارش این بانک آمده است که افزایش نرخ نفت با رشد اقتصادی قوی کشورهای در حال توسعه جذب شده و بازارهای دیگر با تحولات سریع خود، آن را هضم کرده‌اند؛ ولی تاثیر آن از این به بعد روشن خواهد شد. این گزارش می‌افزاید که خطر بالقوه‌ای اقتصاد کره را تهدید نمی‌کند؛ اما اگر روند افزایش قیمت نفت ادامه یابد، آن وقت می‌تواند مشکلاتی در روند رو به توسعه اقتصاد کره ایجاد کند.

۶۰۰دلار، قیمت پیشنهادی ورق گرم چین به کره جنوبی

با توجه به افزایش تقاضای ورق گرم، کارخانه‌های ژاپن در صدد افزایش قیمت این کالا هستند. براساس آن، قیمت موردنظر آنها برای صادرات به کشورهای آسیایی در فصل اول سال ۲۰۰۸، ۶۰۰‌دلار در هر تن فوب اعلام شده است. براساس گزارش، از زمانی که صنعت اتومبیل‌سازی ژاپن، روند رو به گسترش خود را حفظ کرده است، کارخانه‌های در پی حفظ قیمت صادراتی هستند تا از این طریق تولید خود را در بازار داخلی افزایش دهند. قیمت پیشنهادی ورق گرم چین به کره جنوبی هم ۶۰۰‌دلار در هر تن سی‌اند‌اف گزارش شده است.

ادامه روند صعودی قیمت قراضه و بیلت تایوان

با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، انتظار می‌رود قیمت قراضه و بیلت در بازار داخلی تایوان افزایش یابد.

افزایش قیمت بیلت و میلگرد کارخانه‌های داخلی تایوان، افزایش مجدد قیمت قراضه را به دنبال خواهد داشت. در حال حاضر، قیمت واردات بیلت ۶۰۰ تا ۶۳۰‌دلار سی اند اف است. قیمت واردات چدن هم بین ۴۳۰ تا ۴۴۰‌دلار سی اند اف می‌باشد.