گروه بورس کالا- زهرا مسافر: به علت نیاز تولیدکنندگان داخلی به مواد اولیه وارداتی، افزایش قیمت آلومینیوم پیش‌بینی می‌شود. به علت نوسانات قیمت انرژی و مواد اولیه در ماه‌های آتی، افزایش قیمت آلومینیوم دور از انتظار نیست به گونه‌ای که طی مبادلات روز شنبه در بورس لندن قیمت فلزات از جمله آلومینیوم با رشد مواجه بود.

در مبادلات روز شنبه بورس لندن خرید و فروش نقدی آلومینیوم با رشد ۲۶ و ۳۰دلاری در هر تن روبه‌رو شد به طوری که به نرخ ۲هزار و ۴۱۵دلار و ۲هزار و ۴۲۰دلار صورت گرفت.

رییس هیات‌مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران در این خصوص در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد گفت: هم‌اکنون بازار آلومینیوم داخل در رکود به سر می‌برد و معامله‌ای صورت نمی‌گیرد. علی‌اصغر ثانی افزود: در حال حاضر هر کیلو آلومینیوم در بازار داخل به نرخ ۲هزار و ۵۶۰تومان به فروش می‌رسد. وی مسائل بین‌المللی را عامل اصلی رکود معاملات آلومینیوم در بازار داخل برشمرد و تصریح کرد: این مسائل بر روی معاملات بازار داخل نقش بسزایی دارد.رییس هیات‌‌مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران با اشاره به رقابت ایجاد شده میان دو تولیدکننده بزرگ دولتی آلومینیوم (ایرالکو و المهدی)، خاطرنشان کرد: بخش‌خصوصی از رقابت ایجاد شده استقبال می‌کند. وی در خصوص عرضه آلومینیوم از سوی سندیکا به بورس کالا، گفت: هدف سندیکای آلومینیوم ایران تنظیم بازار است؛ اما به دلیل یکسری مسایل از عرضه آلومینیوم در بورس خودداری می‌کند. ثانی در خصوص معرفی کارگزاری سندیکای صنایع آلومینیوم به بورس کالا، افزود: مقدمات لازم در این زمینه از سوی سندیکا فراهم شده و امیدواریم که این امر تحقق یابد.وی با اشاره به پیش‌بینی قیمت آلومینیوم طی ماه‌‌های آینده، تصریح کرد: به علت تحریم‌های صورت گرفته احتمال افزایش قیمت این فلز طی ماه‌های آتی وجود دارد. رییس هیات‌مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۶۰درصد مواد اولیه مورد نیاز صنعت آلومینیوم کشور وارداتی است از این رو در صورت ادامه وضع موجود در بازارهای بین‌المللی افزایش قیمت آلومینیوم دور از انتظار نخواهد بود.