کام بورس کالا شیرین شد

گروه بورس کالا - این محصول شیرین بورس کالا که همواره در رینگ مبادلاتی بورس بی‌طرفدار بوده، سرانجام امروز طبق توافقاتی که در روزهای قبل بین مشتریان و شرکت توسعه نیشکر که عرضه‌کننده این محصول است، صورت گرفته، در بورس کالا مبادله می‌شود. مسوولان بورس کالا در راستای بالا بردن حجم مبادلات این بورس کالا بالاخص در بخش کشاورزی تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند و مبادله شکر در این روز نمایانگر آن است.

همچنین اتاق پایاپای بورس کالا نیز که در واقع مسوول تضمین مبادلات برای طرفین مبادله در جهت تحویل کالا و پرداخت وجه کالا است، در این راستا نقش مهمی به عهده دارد. یکی از مشکلات مهم بورس کالای کشاورزی در گذشته نقش ضعیف اتاق پایاپای آن مجموعه بود که پس از ادغام این مشکل از بین رفته و فعالان بازار با اطمینان‌خاطر بیشتری می‌توانند به بورس کالا مراجعه کنند.

مبادله شکر در بورس کالا با شرایطی که این بورس فراهم آورده، مطمئنا ادامه خواهد یافت و نخستین محموله این شرکت در حجم ۵هزار تن است که در صورت وجود مشتری تا ۵۰هزار تن افزایش خواهد یافت. نرخ پایه این محصولات کیلویی ۳۸۵تومان برآورد شده که طبق توافق مشتری و فروشنده در بورس کالا تغییر خواهد کرد. روز گذشته محصول شکر سفید در بورس کالا عرضه شده که به دلیل عدم‌ هماهنگی با مشتری، خریداری نداشت؛ اما در مبادلات امروز شاهد عرضه شکر خام و سفید از سوی شرکت توسعه نیشکر هستیم. بر اساس توافقات صورت گرفته، بورس تالار روزانه می‌تواند ۲۰ هزار تن شکر عرضه کند.