در هفته گذشته (بیست و ششم لغایت سی‌ام آبان ماه) در شرکت بورس کالای ایران جمعا 166‌هزار و 850 تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، روی، شکر، جو، ذرت و کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش یک‌تریلیون و274‌میلیارد و 498‌میلیون و 825‌هزار ریال دادوستد شد.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی‌بورس کالای ایران، آمار کل معاملات بورس در هفته مورد بررسی نسبت به هفته قبل از آن، از لحاظ حجم ۸۴‌درصد و از نظر ارزش ۳۵‌درصد رشد را نشان می‌دهد.
رینگ محصولات فلزی
این گزارش حاکی است؛ در هفته مورد بررسی ۱۵۶‌هزار و ۹۸۰ تن انواع محصولات فولادی به ارزش یک‌تریلیون و ۳ ‌میلیارد و ۹۵۹‌میلیون و ۷۶۰‌هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۰۸/۹۴ و ۷۷/۷۸‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.
همچنین 2‌هزار و 200 تن از انواع محصولات آلومینیومی‌به ارزش 63‌میلیارد و 24‌میلیون و 740‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب 32/1 و 95/4‌درصد از کل بازار را شامل می‌شود.
در گروه محصولات مسی نیز ۲‌هزار و ۹۰۰ تن انواع محصولات مس، به ارزش ۱۹۱‌میلیارد و ۳۳۱‌میلیون و ۶۰۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۷۴/۱ و ۰۱/۱۵‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.
همچنین در این هفته در گروه محصولات روی نیز 40 تن شمش روی به ارزش یک‌‌میلیارد و 112‌میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب 02/0 و 09/0‌درصد از کل بازار این هفته بود.
رینگ محصولات کشاورزی
براساس این گزارش در هفته مورد بررسی در گروه ذرت 3‌هزار و 35 تن ذرت دانه‌ای به ارزش 8‌میلیارد و 222‌میلیون و 750‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب 83/1 و 64/0‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.
گروه کنجاله نیز یک‌هزار و ۳۲۰ تن کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش ۵‌میلیارد و ۶۰۷‌میلیون و ۹۲۵‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۷۹/۰ و ۴۴/۰‌درصد از کل بازار را شامل شد.
همچنین در این هفته 20 تن شکر تصفیه شده به ارزش 83‌میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب 02/0 و 01/0‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.
بر اساس این گزارش، ۳۳۵ تن جو دامی‌نیز به ارزش یک‌میلیارد و ۱۵۶‌میلیون و ۷۵۰‌هزار ریال دادوستد شد که از لحاظ حجم و ارزش به ترتیب ۲۰/۰ و ۰۹/۰‌درصد از کل بازار این هفته را شامل شد.
شایان ذکر است، از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی هفته گذشته 152‌هزار و 930 تن به ارزش 958‌میلیارد و 73‌میلیون و 325‌هزار ریال به‌صورت سلف و 13‌هزار و 920تن به ارزش 316‌میلیارد و 425‌میلیون و 500‌هزار ریال به‌صورت نقدی دادوستد شد.
این گزارش می‌افزاید؛ تالار این بورس در هفته مورد بررسی شاهد جمعا ۲۰۵‌هزار و ۵۵ تن عرضه در مقابل ۳۲۳‌هزار و۱۸۰ تن تقاضا برای محصولات فوق بود که شامل ۱۹۳‌هزار و ۹۱۰ تن عرضه و در مقابل ۳۱۸‌هزار و ۴۲۰ تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۱۱‌هزار و ۱۴۵ تن عرضه در مقابل ۴‌هزار و ۷۶۰ تن تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.