رییس هیات‌مدیره کمیته حمل‌و‌نقل فدراسیون فولاد آلمان می‌گوید باید سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش زیربنایی حمل‌و‌نقل اروپا و ظرفیت آن انجام داد تا مشکلات حمل‌و‌نقل مواد اولیه فولادسازان و قیمت‌های بالای کرایه حمل‌و‌نقل کاهش یابد.

در پایان سال ۲۰۰۵ تولید یا عرضه فولادهای مخصوص واگن‌های ریلی با کمبود مواجه شد و از موجودی واگن‌های قطار در حد چشمگیری کاسته شده است و بعضا نیز به دلیل متوقف کردن واگن‌های ریلی کهنه و قدیمی به هزینه‌های حمل‌و‌نقل شدیدا افزوده شده است. مقام مذکور که در کنفرانس فولاد ۲۰۰۷ در دوسلدورف سخنرانی می‌کرد که مصادف شده بود با اولین روز اعتصابات کارگران حمل‌و‌نقل کرایه‌ای آلمان اظهار داشت که باید محدودیت‌های حمل‌و‌نقل بین کشورهای اروپایی کاهش یابد تا به توان رقابتی آنان افزوده شود.

وی اضافه کرد که می‌خواهیم سرمایه‌گذاری بیشتری در زیرساختار خطوط ریلی انجام داده و درصددیم که به تعداد واگن‌های راه‌آهن با استفاده از فولادهای جدید یا مخصوص اضافه کنیم. باید راه‌های آبی نیز بازسازی و مدرنیزه شود و سرمایه‌گذاری بیشتری در بخش حمل‌و‌نقل جاده‌ای صورت پذیرد، چون به حجم حمل‌و‌نقل جاده‌ای افزوده خواهد شد.

قبلا تخمین زده شده بود که رشد حمل‌و‌نقل جاده‌ای بسیار پایین است و باید مقررات حمل‌و‌نقل بین‌مرزی یا بین کشورهای اروپا نیز دچار تغییر و تحول شود.

۵۶درصد از کل حمل‌و‌نقل در آلمان به صورت بین‌مرزی صورت می‌پذیرد، اما رقابت در این بازار محدودیت‌هایی چون موانعی بر سر راه رقابت خارجی گذاشته شده است. وی اضافه کرد که کمیسیون باید سعی کند تا این زمینه فعالیت یا بازار در اروپا یکپارچه و متحد شود.

علاوه بر این می‌بایستی سرمایه‌گذاری بیشتری در بخش کشتی‌های باری صورت پذیرد که از عمر آن حدود ۵۰سال می‌گذرد و این بارج‌ها (barges) نمی‌توانند به راحتی در کانال‌ها عبور و مرور کنند و در مقایسه با هزینه حمل‌و‌نقل بسیار ضعیف هستند.