قیمت آهن فروکش کرد

گروه بورس کالا- زهرا مسافر: طی هفته گذشته قیمت آهن روند نزولی داشت و در واقع قیمت‌ها فروکش کرد. بنابراین گزارش، طی هفته گذشته قیمت میلگرد با افت مواجه شد به گونه‌ای که میلگرد ۸ آجدار کلاف اهواز با کاهش ۱۰۰ریالی در هر کیلو از ۷هزار و ۸۰۰ریال به نرخ ۷هزار و ۹۰۰ریال رسید و عرضه شد.

طی مدت یاد شده، میلگرد ۱۰ آجدار شاخه و ۱۲ آجدار اردبیل نیز با کاهش ۵۰ریالی و ۱۰۰ریالی در هر کیلو به مبلغ ۷هزار و ۷۵۰ریال و ۷هزار و ۲۵۰ریال به فروش رسیدند.

در این مدت همچنین میلگرد نمره ۱۴ تا ۲۵ آجدار آذربایجان (میانه) کاهش قیمت ۲۰ تا ۱۰۰ریالی را در هر کیلو تجربه کردند؛ به طوری که به مبلغ ۷هزار و ۴۰۰ریال تا ۷هزار و ۵۵۰ریال مورد مبادله قرار گرفت.

طی هفته گذشته، فولاد البرز، میلگرد ۱۰ آجدار شاخه تولیدی کارخانه را با ۵۰ریال کاهش در هر کیلو به قیمت ۷هزار و ۷۵۰ریال عرضه کرد. طی مدت مورد بررسی، فولاد کرمانشاه و الیگودرز، میلگرد تولیدی خود را بدون تغییر قیمت در بازار غیر رسمی به فروش رساندند.

در این مدت سبد تیرآهن ریز و درشت نیز شاهد روند نزولی قیمت بود. به گونه‌ای که هر شاخه تیرآهن ۱۴ با افت ۲۰هزار ریالی به نرخ یک‌میلیون و ۱۹۰هزار ریال در بازار غیر رسمی ثبت شد.

هفته گذشته هر شاخه تیرآهن ۱۶ و ۱۸ نیز افت قیمت ۳۰هزار ریالی و ۴۰هزار ریالی را در بازار غیر رسمی تجربه کردند و به مبلغ یک‌میلیون و ۴۹۰هزار ریال و یک‌میلیون و ۷۹۰هزار ریال مورد مبادله قرار گرفتند.

طی هفته یاد شده، هر شاخه تیرآهن ۲۰ با کاهش قیمت ۵۰هزار ریالی به مبلغ ۲میلیون و ۶۸۰هزار ریال در بازار غیر رسمی دادوستد شد. در این مدت، همچنین سبد تیرآهن درشت، کاهش قیمت را در بازار غیر رسمی تجربه کرد؛ به گونه‌ای که هر شاخه تیرآهن ۲۲ با افت ۴۰هزار ریالی به نرخ ۲میلیون و ۷۰۰هزار ریال عرضه شد.

طی مدت مورد بررسی، هر شاخه تیرآهن ۲۴ و ۲۷ با کاهش قیمت ۶۰هزار ریالی و ۱۱۰هزار ریالی به مبلغ ۳میلیون و ۴۰۰هزار ریال و ۴میلیون و ۷۷۰هزار ریال مورد مبادله قرار گرفت.