دیروز در شرکت بورس کالای ایران، جمعا ۱۰۱‌هزار و ۳۳۵‌تن انواع فولاد، آلومینیوم، روی، جو دامی، ذرت و کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش ۶۲۳‌میلیارد و ۸۹۲‌میلیون و ۵۵۰‌هزار ریال داد‌وستد شد.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی شرکت بورس کالای ایران، تالار این بورس در روز سه شنبه شاهد جمعا ۱۰۳‌هزار و ۸۷۰‌تن عرضه و در مقابل ۱۴۱‌هزار و ۴۵۵‌تن تقاضا برای محصولات فوق بود که شامل ۱۰۰‌هزار و ۹۷۰‌تن عرضه و در مقابل ۱۴۰‌هزار و ۹۴۰‌تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۲هزار و ۹۰۰‌تن عرضه و در مقابل ۵۱۵‌تقاضا برای محصولات کشاورزی بود. رینگ محصولات فلزی

این گزارش حاکی است در رینگ محصولات فلزی در گروه محصولات فولادی ، ۱۰۰‌هزار تن انواع شمش فولادی در ۲‌رینگ معاملاتی جداگانه به ارزش ۵۹۹‌میلیارد و ۸۰۰‌میلیون ریال به صورت سلف مورد معامله قرار گرفت و این گروه به تنهایی توانست از نظر وزن و ارزش ۶۸/۹۸ و ۱۴/۹۶‌درصد را از کل بازار از آن خود کند. بر اساس این گزارش در گروه آلومینیوم نیز ، ۷۸۰‌تن شمش و مفتول آلومینیوم در ۳‌رینگ معاملاتی به ارزش ۲۱‌میلیارد و ۴۸۶‌میلیون ریال به صورت نقدی به فروش رفت که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۷۷/۰ و ۴۴/۳‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. شایان ذکر است در این روز، در گروه محصولات روی، ۴۰‌تن شمش روی در یک رینگ معاملاتی به ارزش یک میلیارد و ۱۱۲‌میلیون ریال به فروش رسید که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۴/۰ و ۱۸/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. گفتنی است در گروه کنسانتره فلزات گرانبها نیز ۱۰‌تن کنسانتره فلزات گرانبها عرضه شد که به دلیل عدم تقاضا، معامله‌ای بر روی آن صورت نگرفت.

رینگ محصولات کشاورزی

در رینگ محصولات کشاورزی در گروه ذرت، ۳۶۵‌تن ذرت دانه‌ای به صورت سلف در ۲‌رینگ معاملاتی به ارزش ۹۹۸‌میلیون و ۸۰۰‌هزار ریال داد و ستد شد که از نظر حجم و ارزش ۳۶/۰ و ۱۶/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. همچنین در این روز در گروه کنجاله، ۱۵‌تن کنجاله سویا به ارزش ۶۲‌میلیون و ۴۰۰‌هزار ریال به صورت نقدی در یک رینگ معاملاتی معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۱/۰ و ۰۱/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. بر این اساس در گروه جو دامی، ۱۳۵‌تن جو دامی در یک رینگ معاملاتی به صورت سلف و به ارزش ۴۳۳‌میلیون و ۳۵۰‌هزار ریال فروش رفت که از نظر وزن و ارزش ۱۳/۰ و ۰۷/۰‌درصد از را کل بازار از آن خود کرد.