گروه بورس کالا - در مبادلات شانزدهمین روز از نوامبر در بورس فلزات لندن قیمت انواع فلز به غیر از قلع با کاهش شدید مواجه شد.
بنابراین گزارش افت قیمت‌ها که از ابتدای ماه نوامبر دامن برخی فلزات مانند مس، روی، نیکل و سرب را گرفته بود، در مبادلات شانزدهم نوامبر شدت گرفت و باعث شد نرخ کلیه فلزات به غیر از قلع فرو بریزد. براساس این گزارش، در مبادلات ۱۶ نوامبر قیمت انواع فلز بین ۲۰ تا ۹۰۰ دلار نسبت به مبادلات روز قبل کاهش یافت.

آلومینیوم 64 دلار کاهش و آلیاژ آلومینیوم 20 دلار کاهش را تجربه کردند. نرخ خرید نقدی فلزات ذکر شده 2هزار و 493 و 2هزار و 255 دلار بود.
فروش نقدی آلومینیوم و آلیاژ آلومینیوم هم با نرخ ۲هزار و ۴۹۵ دلار و ۲هزار و ۲۵۶ دلار انجام شد.
خرید و فروش سه ماهه آلومینیوم هم با نرخ 2هزار و 545 دلار و 2هزار و 546 دلار صورت گرفت.
مس نیز در مبادلات شانزدهم نوامبر نتوانست روند صعودی روز قبل خود را ثابت نگه‌دارد و به دلیل بدبینی بازار نسبت به آینده این فلز با افت ۲۲۵ دلاری مواجه شد و این موضوع باعث شد تا از مرز ۷هزار دلار پایین‌تر برود و با نرخ ۶هزار و ۸۲۵ دلار به صورت نقدی خریداری شود.
فروش نقدی این فلز هم با نرخ 6هزار و 825 دلار و 50 سنت انجام شد. خرید و فروش سه ماهه مس هم در مبادلات LME با نرخ 6هزار و 880 دلار و 6هزار و 890 دلار صورت گرفت.
این افت قیمت‌ها در مبادلات بورس کالایی لندن بی‌تاثیر از افت همه‌گیر بازارهای سهام نیست و بورس‌های کالایی و بورس‌های اوراق معمولا از یکدیگر تاثیرپذیری دارند؛ اما بیشتر اوقات افت قیمت محصول موجب افت قیمت سهام می‌شود که این بار این ارتباط در ابتدا معکوس اتفاق افتاده و پیش‌بینی می‌شود افت قیمت‌ها با کاهش شدید شاخص‌های بازارهای مالی ادامه پیدا کند. روی نیز در مبادلات LME از افت ۹۰ دلاری برخوردار شد. خرید نقدی این فلز ۲هزار و ۵۰۴ دلار و فروش نقدی آن هم با نرخ ۲هزار و ۵۰۶ دلار انجام شد. دادوستد سه ماهه روی هم در مبادلات LME با نرخ ۲هزار و ۵۰۰ و ۲هزار و ۵۰۰ دلار و ۵۰ سنت صورت گرفت.
سرب و نیکل هم به ترتیب با افت 146 و 900 دلاری نسبت به مبادلات روز قبل مواجه شدند که باعث شد با نرخ 3هزار و 379 دلار و 50 سنت و 31هزار و 200 دلار خریداری شوند.
فروش فلزات فوق در رینگ شانزدهم نوامبر با نرخ ۳هزار و ۳۸۰ دلار و ۳۱هزار و ۲۵۰ دلار صورت گرفت.
این گزارش حاکی است؛ قلع باز هم شگفتی آفرید، در حالی که قیمت انواع فلز در مبادلات بورس فلزات لندن با افت مواجه شده بود، قلع ساز مخالف زد.
قلع با رشد ۱۹۵ دلاری به نرخ ۱۷هزار و ۲۹۵ دلار رسید. فروش نقدی آن هم با نرخ ۱۷هزار و ۳۰۰ دلار صورت گرفت. موجودی انواع فلز در انبارهای بورس فلزات لندن در تاریخ ۱۶ نوامبر معادل ۵۶هزار و ۸۲۰ تن آلیاژ آلومینیوم، ۹۱۸هزار و ۵۰ تن آلومینیوم، ۱۷۹هزار و ۱۷۵ تن مس، ۴۲هزار و ۸۰۰ تن سرب، ۴۱هزار و ۱۷۲ تن نیکل، ۱۳هزار و ۴۴۰ تن قلع و ۸۲هزار و ۵۵۰ تن روی بود که از این مقدار ۵۰هزار و ۸۲۰ تن آلیاژ آلومینیوم، ۸۹۰هزار و ۶۰۰ تن آلومینیوم، ۱۷۷هزار و ۹۷۵ تن مس، ۴۰هزار و ۷۲۵ تن سرب، ۴۰هزار و ۵۹۰ تن نیکل، ۱۳هزار و ۲۳۵ تن قلع و ۷۷هزار و ۷۷۵ تن روی مورد مبادله قرار گرفت.