ارزش معاملات بورس کالا به بیش از 60‌میلیارد ریال رسید

دیروز در شرکت بورس کالای ایران، جمعا ۱۰‌هزار و ۳۰۰‌تن انواع مس، کنسانتره مولیبدن، ذرت و کنجاله به ارزش ۶۰‌میلیارد و ۴۲۸‌میلیون و ۶۹۰‌هزار ریال داد‌وستد شد. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی شرکت بورس کالای ایران، تالار این بورس در روز سه‌شنبه شاهد جمعا ۵۱‌هزار‌تن عرضه و در مقابل ۱۰‌هزار ۴۶۰‌تن تقاضا برای محصولات فوق بود که شامل ۵۰‌هزار و ۴۶۰‌تن عرضه و در مقابل ۱۰‌هزار و۳۷۰‌تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۵۴۰‌تن عرضه در مقابل ۹۰‌تن تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.

رینگ محصولات فلزی

این گزارش حاکی است که در رینگ محصولات فلزی در گروه مس، در یک رینگ معاملاتی ۱۰‌هزار‌تن مس کم‌عیار به ارزش ۲۱۰‌میلیون ریال به صورت نقدی داد و ستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۹/۹۷ و ۳۵/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

همچنین در روز سه‌شنبه در گروه محصولات کنسانتره مولیبدن، در ۱۳ رینگ معاملاتی جداگانه به ارزش ۵۹‌میلیارد و ۹۲۰‌میلیون و ۱۹۰‌هزار ریال به صورت نقدی معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۳/۲ و ۱۶/۹۹‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

بر‌اساس این گزارش در گروه محصولات آلومینیوم با توجه به عرضه ۲۲۰‌تن شمش آلومینیوم و تقاضای ۱۶۰‌تنی آن، به دلیل به عدم توافق خریداران و فروشندگان هیچ‌گونه داد‌و‌ستدی در این گروه انجام نشد.

همچنین در گروه محصولات روی نیز ۲۰‌تن شمش روی عرضه شد که به دلیل عدم تقاضا برای این محصول معامله‌ای در این گروه انجام نشد.

در گروه محصولات کنسانتره فلزات گرانبها نیز همچون روی با وجود عرضه ۱۰‌تن کنسانتره فلزات گرانبها به دلیل نبود تقاضا برای این محصول داد‌و‌ستدی در این گروه انجام نشد.

شایان ذکر است، در روز سه‌شنبه در رینگ محصولات فلزی در گروه محصولات فولاد هیچ‌گونه عرضه‌ای صورت نگرفت.

رینگ محصولات کشاورزی

بر اساس این گزارش، در رینگ محصولات کشاورزی نیز ۶۰‌تن ذرت دانه‌ای کرمانشاه‌، در یک رینگ معاملاتی به ارزش ۱۶۸‌میلیون ریال به صورت نقدی داد‌و‌ستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۵۸/۰ و ۰۳/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

همچنین در این روز، مقدار ۳۰‌تن کنجاله سویا در یک رینگ معاملاتی به ارزش ۱۳۰‌میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال به صورت نقدی معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۲۹/۰ و ۲۱/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.