گروه بورس کالا- هیات دولت مجددا هیات‌وزیران و استانداران را موظف کرد تا برای پروژه عمرانی خود از محصولات فولاد وارداتی استفاده کنند. تاکید دوباره دولت بر واردات فولاد توسط دستگاه‌های دولتی می‌تواند تا حد زیادی از تورم قیمت آهن بکاهد؛ چراکه نهادهای دولتی در سال‌های گذشته با فشار بر روی فولادسازان بزرگ دولتی (ذوب‌آهن اصفهان و فولاد مبارکه) آهن مورد نیاز طرح‌های خود را تامین می‌کردند که این موضوع سبب رشد قیمت‌ها می‌شد دراین راستا بازار با کمبود فولاد و به دنبال آن رشد تقاضا روبه‌رو می‌شود ماحصل آن افزایش افسارگسیخته قیمت آهن است.

هم‌اکنون در فصلی قرار گرفته‌ایم که اغلب بودجه‌های عمرانی دولت روانه نهادهای مصرف‌کننده می‌شود. این نهادها برای هزینه‌کرد بودجه عمرانی مجبور به خرید آهن هستند؛ چراکه در صورت عدم استفاده به موقع از این منابع، پول دوباره به خزانه برمی‌گردد. در چنین شرایطی وزارتخانه‌های پرمصرف آهن‌، خیز خود را برای خرید بیشتر این کالا بر‌می‌دارند.

دولت بر اینکه جلوی تقاضای بیش از حد و تورم قیمت آهن را بگیرد، با مصوبه‌ای دستگاه‌های دولتی را موظف کرده است تا آهن مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین کنند.