گروه بورس کالا- قیمت انواع محصولات فولادی کشورهای CIS در مبادلات یک ماه اخیر بازارهای جهانی ثابت بود.

بر اساس این گزارش قیمت شمش چدن، بیلت، آرماتور، میلگرد تجاری، سیم مفتول توری، اسلب کشورهای CIS به خاور دور با میانگین نرخ ۴۹۵، ۵۳۰، ۴۷۰، ۵۷۰، ۵۲۰ دلار بر هر تن مورد مبادله قرار گرفت که نشان دهنده ثبات قیمت آنها طی یک ماه اخیر بود. بر اساس این گزارش، قیمت صفحه ضخیم کشورهای CIS به خاور دور که با ضخامت (۵۰-۱۰) میلی‌متر عرضه شده بود نیز بدون تغییر قیمت نسبت به مبادلات یک ماه اخیر با نرخ ۶۵۰دلار مبادله شد.

کلاف گرم و سرد کشورهای CIS هم تغییر قیمتی نداشتند و با نرخ ۵۲۵ و ۵۹۰دلار دادوستد شد.

نرخ سایر محصولات صادراتی کشورهای CIS به منطقه دریای سیاه و بالتیک نیز طی مبادلات یک ماه اخیر ثابت بود و تنها بیلت و سیم مفتول توری از رشد ۱۰دلاری برخوردار شدند.

آرماتور این کشور نیز در این بین با افت ۲۵دلاری مواجه شد.

نرخ خرید و فروش شمش چدن، آرماتور، میلگرد تجاری، سیم مفتول توری و اسلب به ترتیب ۳۳۰، ۵۲۵، ۵۶۰، ۵۳۰، ۵۱۰دلار بود.

در بین محصولات فولادی کشورهای منطقه، ترکیه نیز قیمت محصولات خود را طی یک ماه اخیر تغییر محسوسی نداده است و تنها سیم مفتول توری و سیم مفتول کششی به ترتیب ۲۰ و ۱۰دلار کاهش یافتند.

نرخ بیلت، میلگرد آجدار، سیم مفتول توری، سیم مفتول کششی، میلگرد تجاری، کلاف گرم و سرد و گالوانیزه به ترتیب با میانگین نرخ‌های ۵۰۰، ۵۵۵، ۵۳۵، ۵۶۰، ۶۶۰ و ۶۲۰، ۷۰۰ و ۸۰۰ در عرصه بازارهای جهانی به فروش رسیدند.

این گزارش حاکی است، در بین محصولات چینی هم آرماتور فولادی در مبادلات داخلی جنوب چین با ۷۰یوآن رشد با نرخ ۴هزار و ۴۰یوآن، سیم مفتول توری در مبادلات داخلی جنوب چین با ۶۰ یوآن افزایش با نرخ ۴هزار و ۱۸۰یوآن مبادله شد.

همچنین محصولات شرق چین هم که شامل آرماتور، سیم مفتول توری، کلاف سرد و گرم ۵/۰ تا ۲میلیمتری و ۲میلیمتر به بالا بودند، هریک با رشد ۸۰، ۱۵۰، ۱۳۰ یوآن رشد با قیمت‌های ۳هزار و ۹۸۰یوآن، ۴هزار و ۳۰،‌ ۵هزار و ۳۰ و ۴هزار و ۳۵۰یوآن مورد مبادله قرار گرفتند.

پودر و پلت سنگ‌آهن چینی هم که به صورت cfr عرضه شده بود، هریک با رشد ۲۵دلاری با نرخ ۱۹۰ و ۲۱۵دلار مورد مبادله قرار گرفتند.

بیلت و کلاف گرم صادراتی چین تحویل به صورت FOB بدون تغییر قیمت نسبت به مبادلات یک ماه قبل با نرخ ۵۰۰ و ۵۷۰دلار دادوستد شدند.

بیلت، میلگرد آجدار وارداتی خاورمیانه هم که به صورت Cfr وارد بنادر خلیج‌فارس شدند با میانگین نرخ ۵۷۵ و ۵۹۰دلار به فروش رسیدند.

این گزارش می‌افزاید: میلگرد آجدار تحویل در تهران نیز ۲۵-۸ میلیمتری هر تن ۷۸۵میلیون ریال و تیرآهن ۱۴۰ تا ۱۸۰میلیمتری و صفحه گرم ۱۵ تا ۴۰میلیمتری تحویل تهران با نرخ‌های ۷۷۵ و ۸میلیون ریال در هر تن مبادله شدند.