دیروز در شرکت بورس کالای ایران، جمعا ۵۴‌هزار و ۵۶۵‌تن انواع فولاد، آلومینیوم، تفاله چغندر قند، گندم دامی، ذرت و کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش ۴۰۸‌میلیارد و ۴۳۷‌میلیون و ۸۱۰‌هزار ریال دادوستد شد. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی شرکت بورس کالای ایران، تالار این بورس در روز دوشنبه شاهد جمعا ۵۴‌هزار و ۷۵۵‌تن عرضه و در مقابل ۸۴‌هزار و ۵۸۵‌تن تقاضا برای محصولات فوق بود که شامل ۵۳‌هزار و ۵۲۰‌تن عرضه و در مقابل ۸۲‌هزار و ۴۲۰‌تن تقاضا برای محصولات فلزی و یک‌هزار و ۲۳۵‌تن عرضه و در مقابل ۲‌هزار و ۱۶۵ تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.

رینگ محصولات فلزی

این گزارش حاکی است، در رینگ محصولات فلزی در گروه محصولات فولادی، ۵۲‌هزار و ۷۰۰‌‌تن انواع ورق گرم، ورق سرد و ورق گالوانیزه در ۶‌رینگ معاملاتی جداگانه به ارزش ۳۸۳‌میلیارد و ۷۰۰‌میلیون و ۶۶۰‌ریال به صورت نقدی و سلف مورد معامله قرار گرفت که از نظر وزن و ارزش ۵۸/۹۶ و ۹۴/۹۳‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

براساس این گزارش در گروه آلومینیوم نیز، ۷۰۰‌تن بیلت آلومینیوم در ۵‌رینگ معاملاتی به ارزش ۲۱‌میلیارد و ۳۳۴‌میلیون ریال به صورت نقدی به فروش رفت که از نظر وزن وارزش به ترتیب ۲۸/۱ و ۲۲/۵‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

شایان ذکر است که در این روز، در گروه محصولات مس، روی و کنسانتره هیچ محصولی عرضه نشد.

رینگ محصولات کشاورزی

در رینگ محصولات کشاورزی در گروه ذرت، ۴۰۵‌تن ذرت دانه‌ای به صورت نقدی در ۴‌رینگ معاملاتی به ارزش یک میلیارد و ۱۲۷‌میلیون و ۳۰۰‌هزار ریال دادوستد شد که از نظر حجم و ارزش ۷۴/۰ و ۲۸/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

همچنین در این روز در گروه کنجاله، ۴۴۵‌تن کنجاله سویا و کنجاله کلزا به ارزش یک میلیارد و ۵۳۸‌میلیون ریال به صورت نقدی در ۲‌رینگ معاملاتی معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۸۲/۰ و ۳۸/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

بر این اساس در گروه گندم دامی، ۲۹۵‌تن گندم دامی در ۲‌رینگ معاملاتی جداگانه به صورت نقدی و به ارزش ۶۹۶‌میلیون و ۸۵۰‌هزار ریال به فروش رفت که از نظر وزن و ارزش ۵۴/۰ و ۱۷/۰‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

در گروه تفاله نیز، ۲۰‌تن تفاله چغندر قند به ارزش ۴۱‌میلیون ریال در یک رینگ معاملاتی به صورت نقدی مورد معامله قرار گرفت که از نظر وزن و ارزش ۰۴/۰ و ۰۱/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.