قیمت مس به زیر 7200 دلار رسید

گروه بورس کالا - قیمت انواع فلز به جز نیکل روز هشتم نوامبر نسبت به دو روز قبل از آن در بورس فلزات لندن (LME) با رشد مواجه بود.

بنابراین گزارش در حالی که قیمت هر تن مس در بازارهای جهانی از مرز ۸هزار دلار گذشته بود، اما به صورت ناباورانه هم‌اکنون به نرخ هر تن ۷هزار و ۲۲۱ دلار مبادله می‌شود.همچنین براساس اعلام کیتکو هر تن مس به قیمت ۷هزارو۱۸۰دلار در تاریخ ۹ نوامبر جاری معامله شد.در مدت یاد شده خرید نقدی هر تن مس با افت ۲۴۷ دلاری روبه‌رو شد و به نرخ ۷هزار و ۲۲۱ دلار به فروش رسید. این فلز با نرخ ۷هزار و ۲۲۲ دلار به فروش رسید که از کاهش ۲۴۸ دلاری برخوردار بود. در مبادلات روز هشتم نوامبر آلومینیوم نیز با نرخ ۲هزار و ۵۸۰ دلار خریداری شد و به مبلغ ۲۵۸۲ دلار به فروش رسید که از کاهش یک دلار و ۵۰سنتی برخوردار بود.

سرب هم در مبادلات هشتم نوامبر افت ۲۹۲ و ۲۹۸ دلاری را تجربه کرد، به گونه‌ای که این فلز با نرخ ۳هزار و ۴۸۸ دلار خریداری شد و با نرخ ۳هزار و ۴۹۲ دلار به فروش رسید.

طی مبادلات یاد شده در بورس لندن قلع نیز با افت قیمت مواجه شد به گونه‌ای که هر تن از این فلز با افت ۳۲۰ دلاری به مبلغ ۱۶هزار و ۴۸۰ دلار خریداری شد و با کاهش ۲۷۵ دلاری به نرخ ۱۶هزار و ۵۵۰ دلار به فروش رسید.

اما در مبادلات هشتم نوامبر جاری خرید و فروش نقدی نیکل و روی با افزایش قیمت روبه‌رو شدند به گونه‌ای که هر تن روی با ۸دلار رشد به مبلغ ۲هزار و ۷۷۵دلار خریداری و به نرخ ۲هزار و ۷۷۵دلار و ۵۰سنت به فروش رسید.

نیکل نیز در مبادلات یادشده در بورس لندن با رشد ۳۰۵دلاری مواجه و به نرخ ۳۱هزار و ۸۵۰دلار خریداری شد و به مبلغ ۳۱هزار و ۸۵۵دلار به فروش رسید.

خرید و فروش سه ماهه مس در رینگ LME با افت ۲۳۵ و ۲۳۴دلاری نسبت به قبل به نرخ ۷هزار و ۲۴۰دلار و ۷هزار و ۲۴۴دلار صورت گرفت.

آلومینیوم نیز به صورت سه‌ماهه با نرخ ۲هزار و ۶۲۹دلار و ۲هزار و ۶۳۰دلار خرید و فروش شد که با افت ۴دلاری مواجه بود.

سرب و روی هم در مبادلات هشتم نوامبر جاری در رینگ LME با افت قیمت مواجه بودند به گونه‌ای که به نرخ ۳هزار و ۴۷۵دلار و ۲هزار و ۷۶۰دلار خریداری شدند و به مبلغ ۳هزار و ۴۷۶دلار و ۲هزار و ۷۶۱دلار به فروش رسیدند.

در مدت یاد شده قلع نیز با نرخ ۱۶هزار و ۶۵۰دلار خریداری شد و به مبلغ ۱۶هزار و ۷۰۰ریال به فروش رسید که از افت ۳۰۰دلاری برخوردار شد.

در مبادلات روز هشتم نوامبر جاری در بورس لندن تنها نیکل‌ساز مخالف زد به گونه‌ا ی که خرید و فروش سه ماهه این فلز با رشد ۳۱۵دلاری به مبلغ ۳۲هزار و ۲۰۰دلار و ۳۲هزار و ۲۰۵دلار صورت گرفت.