در هفته گذشته (دوازدهم لغایت شانزدهم آبان ماه) در شرکت بورس کالای ایران جمعا 55‌هزار و 310 تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، جو، ذرت و کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش 584‌میلیارد و 487‌میلیون و 300‌هزار ریال دادوستد شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی بورس کالای ایران ، تالار این بورس در هفته مورد بررسی شاهد جمعا ۸۷‌هزار و ۳۶۵ تن عرضه در مقابل ۱۷۷‌هزار و۱۷۰ تن تقاضا برای محصولات فوق بود که شامل ۸۳‌هزار و ۷۲۰ تن عرضه و در مقابل ۱۷۴‌هزار و ۲۹۰ تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۳‌هزار و ۶۴۵ تن عرضه در مقابل ۲‌هزار و ۸۸۰ تن تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.
رینگ محصولات فلزی
این گزارش حاکی است، در هفته مورد بررسی ۴۷‌هزار و ۸۵۰ تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۳۲۷‌میلیارد و ۴۹ میلیون و ۸۰‌هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۵۱/۸۶ و ۹۵/۵۵‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.
همچنین 2‌هزار و 60 تن از انواع محصولات آلومینیومی به ارزش 57میلیارد و 309‌میلیون و 900‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب 72/3 و 81/9‌درصد از کل بازار را شامل شد.
درگروه محصولات مسی نیز ۲‌هزار و ۵۶۰ تن انواع محصولات مس، به ارزش ۱۹۰‌میلیارد و ۸۳۰‌میلیون و ۸۲۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۶۳/۴ و ۶۵/۳۲‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.
رینگ محصولات کشاورزی
براساس این گزارش در هفته مورد بررسی در گروه ذرت یک‌هزار و ۷۳۰ تن ذرت دانه‌ای به ارزش ۴‌میلیارد و ۷۸۶‌میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۳/۳ و ۸۲/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.
در گروه کنجاله نیز یک‌هزار و 10 تن کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش 4‌میلیارد و 186میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب 83/1 و 72/0‌درصد از کل بازار را شامل شد.
در این هفته در گروه جو نیز ۱۰۰ تن جو دامی به ارزش ۳۲۵‌میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۸/۰ و ۰۵/۰‌درصد از کل بازار را در این هفته شامل شده است.
از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی هفته گذشته 46‌هزار و 620 تن به ارزش 318‌میلیارد و 117‌میلیون و 680‌هزار ریال به صورت سلف و 8‌هزار و 690 تن به ارزش 266‌میلیارد و 369‌میلیون و 620‌هزار ریال به صورت نقدی دادوستد شد.
این گزارش می‌افزاید، آمار کل معاملات بورس در هفته مورد بررسی نسبت به هفته قبل ازآن، از لحاظ حجم ۶۴‌درصد و از نظر ارزش ۵۳‌درصد کاهش را نشان می‌دهد.