ایران سینا - آخرین اطلاعات رسیده حاکی از این است که کارخانه‌های اوکراین قیمت پیشنهادی کلاف گرم خود را ۱۰-۵دلار کاهش داده اند و انتظار می‌رود در ماه نوامبر بازهم قیمت را کاهش دهند. پیشنهادها اغلب به قیمت ۵۶۰‌دلار در هر تن فوب دریای سیاه است و حتی قیمت پیشنهادی ۵۵۵‌دلار در هر تن نیز وجود دارد. از اواسط سپتامبر قیمت کلاف گرم کشورهایCISی ۶-۶۱۰-۵۶۵‌دلار در هر تن فوب دریای سیاه مانده است. یک تاجر CIS گفت در چند هفته آینده قیمت‌ها کمتر می‌شود، اما انتظار داریم در نیمه اول سال ۲۰۰۸ قیمت‌ها افزایش یابد. گفته می‌شود قیمت پیشنهادی کارخانه Ilyich۵۶۰‌ دلار در هر تن است. واردات ۴۱۰میلیون تنی سنگ‌آهن چین

به گفته مدیر انجمن آهن و فولاد چین انتظار می‌رود واردات سنگ‌آهن چین در سال ۲۰۰۸ با ۴۰میلیون تن افزایش به ۴۱۰‌میلیون تن برسد. پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۰۸ مصرف سنگ‌آهن چین ۷۲‌میلیون تن افزایش یابد که ۳۸‌میلیون تن آن را تولید داخلی تهیه می‌کند؛ بنابراین تخمین زده می‌شود واردات سنگ آهن چین در سال آینده ۴۱۰‌میلیون تن شود که ۸/۱۰درصد از سال ۲۰۰۷ بیشتر است. این انجمن پیش‌بینی خود را در مورد حجم واردات سنگ آهن سال‌جاری از ۳۵۵‌میلیون تن اوایل سال به ۳۷۰‌میلیون تن افزایش داد. این کشور در سال ۲۰۰۶ نیز ۳۲۶‌میلیون تن سنگ آهن وارد کرد.

همچنین در نه ماه نخست امسال چین با ۱۵درصد افزایش سالانه ۲۸۴‌میلیون تن واردات داشت. انتظار می‌رود، استخراج سنگ آهن چین در سال آینده به ۸۸۵‌میلیون تن برسد که ۱۰درصد یا ۸۰‌میلیون تن افزایش نشان می‌دهد.

واردات ۶/۳‌میلیون تنی قراضه فلزات غیرآهنی چین

چین درنیمه اول سال ۲۰۰۷، ۶۱۸/۳‌میلیون تن قراضه فلزات غیرآهنی وارد کرد که ۷/۶درصد از سال قبل بیشتر است. طی این مدت واردات قراضه آلومینیوم این کشور با ۳/۲۹درصد افزایش سالانه به ۹۹۵هزارتن، واردات قراضه مس با ۵/۱۸درصد افزایش سالانه به ۵۹/۲‌میلیون تن و واردات قراضه روی با ۷/۳۴درصد کاهش سالانه به ۹۰۰/۲۵تن رسید. از سال ۲۰۰۵ تقریبا یک‌سوم واردات قراضه فلزات آهنی جهان مربوط به چین بوده و آن را به بزرگ‌ترین واردکننده و مرکز توزیع قراضه فلزات غیرآهنی جهان تبدیل کرده است. این کشور در طی این شش ماه با ۵/۷درصد افزایش سالانه ۴۳۷/۲‌میلیون تن فلزات ثانویه تولید کرد.