دیروز در شرکت بورس کالای ایران، جمعا ۲۶۰ تن انواع آلومینیوم، کنسانتره فلزات گرانبها، کنجاله و ذرت به ارزش ۱۲‌میلیارد و ۲۱۸‌میلیون و ۲۳۵‌هزار ریال داد‌وستد شد. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی شرکت بورس کالای ایران‌، تالار این بورس در روز سه‌شنبه شاهد جمعا ۲۷۰ تن عرضه و در مقابل ۸۹۵ تن تقاضا برای محصولات فوق بود که شامل ۱۵۰ تن عرضه و در مقابل ۷۸۵ تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۱۲۰ تن عرضه و در مقابل ۱۱۰ تن تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.

رینگ محصولات فلزی

این گزارش حاکی است که در رینگ محصولات فلزی در گروه آلومینیوم، در ۴ رینگ معاملاتی جداگانه ۱۴۰ تن شمش آلومینیوم به ارزش ۳‌میلیارد و ۷۰۲‌میلیون و ۱۲۰‌هزار ریال به صورت نقدی و سلف داد‌وستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۸۵/۵۳ و ۳۰/۳۰ درصد از کل بازار را در روز سه‌شنبه شامل شد. همچنین در گروه محصولات کنسانتره فلزات گرانبها نیز ۱۰ تن کنسانتره فلزات گرانبها، در۲ رینگ معاملاتی جداگانه به ارزش ۸‌میلیارد و ۶۶‌میلیون و ۹۶۵‌هزار ریال داد‌وستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۸۵/۳ و ۰۲/۶۶‌درصد از کل بازار را کسب کرد.

در روز سه‌شنبه در رینگ محصولات فلزی در گروه محصولات فولاد، مس و روی هیچ‌گونه عرضه‌ای صورت نگرفت.

رینگ محصولات کشاورزی

بر‌اساس این گزارش، در رینگ محصولات کشاورزی نیز ۱۵ تن ذرت دانه‌ای برزیل‌، در یک رینگ معاملاتی به ارزش ۴۳‌میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال به صورت نقدی داد‌وستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۷۶/۵ و ۳۶/۰درصد از کل بازار را کسب کرد.

همچنین در سه‌شنبه ۹۵ تن کنجاله سویا، در یک رینگ معاملاتی به ارزش ۴۰۵‌میلیون و ۶۵۰‌هزار ریال به صورت نقدی و سلف داد‌وستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۵۴/۳۶ و ۳۲/۳درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.