در اولین ماه فعالیت شرکت بورس کالای ایران (مهرماه ۸۶) جمعا ۸۲۷‌هزار و ۱۶۵‌تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم،روی، کنستانتره فلزات گرانبها، کنستانتره مولیبدن، جو، تفاله چغندر قند، شکر، ذرت، سبوس گندم و کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش ۶‌تریلیون و ۶۴۶‌میلیارد و ۵۷۶‌میلیون و ۱۸۵‌هزار ریال دادوستد شد. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی بورس کالای ایران، تالار این بورس در ماه مورد بررسی شاهد جمعا ۹۰۱‌هزار و ۹۵‌تن عرضه و در مقابل یک‌ میلیون و ۶۴۵‌هزار و ۵۷۰‌تن تقاضا برای محصولات فوق بود که شامل ۸۷۲‌هزار و ۸۳۵‌تن عرضه و در مقابل یک‌ میلیون و ۶۲۸‌هزار و ۷۲۵‌تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۲۸‌هزار و ۲۶۰‌تن عرضه و در مقابل ۱۶‌هزار و ۸۴۵‌تن تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.

رینگ محصولات فلزی

این گزارش حاکی است، در اولین ماه فعالیت شرکت بورس کالای ایران، ۷۸۸ ‌هزار و ۸۶۰‌تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۵‌تریلیون و ۲۷۳‌میلیارد و ۹۸‌میلیون و ۳۰۰‌هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۳۷/۹۵ و ۳۴/۷۹‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است. گروه فولاد در این ماه صدرنشین آمار معاملات بورس کالا بود.

همچنین طی مهرماه، ۸‌هزار و ۵۳۰‌تن از انواع محصولات آلومینیومی به ارزش ۲۵۰‌میلیارد و ۶۱۸‌میلیون و ۹۹۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۳/۱ و ۷۷/۳‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

در گروه محصولات مسی نیز ۱۲‌هزار و ۶۶۰‌تن انواع محصولات مس، به ارزش ۹۷۴‌میلیارد و ۸۱۷‌میلیون و ۴۸۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۵۳/۱ و ۶۷/۱۴‌درصد از کل بازار را شامل می‌شود. در این ماه همچنین ۲۰۰‌تن محصولات روی به ارزش ۶‌میلیارد و ۳۵۰‌میلیون ریال دادوستد شد که از نظر وزن و ارزش ۰۲۴/۰ و ۱۰/۰‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد. در ماه مذکور، ۱۵‌تن کنستانتره فلزات گرانبها نیز عرضه شد که به ارزش ۱۱‌میلیارد و ۴۳۱‌میلیون و ۶۷۰‌هزار ریال مورد معامله قرار گرفت که از نظر وزن و ارزش ۰۰۲/۰ و ۱۷/۰‌درصد از کل بازار را شامل می‌شود.

بر اساس این گزارش، طی مهرماه ۳۳۰‌تن کنستانتره مولیبدن نیز به ارزش ۸۳‌میلیارد و ۶۷۳‌میلیون و ۶۸۰‌هزار ریال در تالار بورس به فروش رفت که از نظر وزن و ارزش ۰۴/۰ و ۲۶/۱‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

رینگ محصولات کشاورزی

براساس این گزارش، طی مهرماه در رینگ محصولات کشاورزی، ۱۱‌هزار و ۹۰۰‌تن ذرت دانه‌ای به ارزش ۲۸‌میلیارد و ۴۸۵‌میلیون و ۸۵‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۴۴/۱ و ۴۳/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

در این ماه در گروه کنجاله دانه‌های روغنی نیز ۳‌هزار و ۲۲۰‌تن انواع کنجاله به ارزش ۱۲‌میلیارد و ۹۴۶‌میلیون و ۶۱۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۳۹/۰ و ۱۹/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.