در هفته گذشته (‌بیست و هشتم مهرماه لغایت دوم آبان‌ماه) در شرکت بورس کالای ایران جمعا 113‌هزار و 975تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، روی، کنسانتره مولیبدن، شکر‌، ذرت و کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش 882‌میلیارد و 126‌میلیون و 170‌هزار ریال داد‌و‌ستد شد.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی بورس کالای ایران‌، تالار این بورس در هفته مورد بررسی شاهد جمعا ۱۲۹‌هزار و ۴۹۰تن عرضه در مقابل ۳۸۱‌هزار و۵۴۵تن تقاضا برای محصولات فوق بود که شامل ۱۲۱‌هزار و ۷۸۰تن عرضه و در مقابل ۳۷۶‌هزار و ۷۵۰تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۷‌هزار و ۷۱۰تن عرضه در مقابل ۴‌هزار و ۷۹۵تن تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.
رینگ محصولات فلزی
این گزارش حاکی است؛ در هفته مورد بررسی ۷۴‌هزار و ۷۷۰تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۵۵۰‌میلیارد و ۱۷۳ میلیون و ۵۵۰‌هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۶۰/۶۵ و ۳۷/۶۲‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.
همچنین یک‌هزار و 600تن از انواع محصولات آلومینیومی به ارزش 49میلیارد و 587‌میلیون و 720‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب 40/1 و 62/5‌درصد از کل بازار را شامل می‌شو‌د.
در گروه محصولات مسی نیز ۳۲‌هزار و ۵۰۰تن انواع محصولات مس، به ارزش ۱۹۳‌میلیارد و ۹۶۶‌میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۵۲/۲۸ و ۹۹/۲۱‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.
همچنین در این هفته در گروه محصولات روی نیز 100تن شمش روی به ارزش 3میلیارد و 160‌میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب 09/0 و 36/0‌درصد از کل بازار این هفته بود.
در گروه کنسانتره مولیبدن نیز، ۲۴۰تن سولفور مولیبدن به ارزش ۷۰میلیارد و ۶‌میلیون و ۵۵۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۲۱/۰ و ۹۳/۷‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.
رینگ محصولات کشاورزی
براساس این گزارش، در هفته مورد بررسی در گروه ذرت ۳‌هزار و ۱۴۵تن ذرت دانه‌ای به ارزش ۸میلیارد و ۵۳۷‌میلیون و ۴۰۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۷۶/۲ و ۹۷/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.
در گروه کنجاله نیز یک‌هزار و 600تن کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش 6میلیارد و 612‌میلیون و 650‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب 40/1 و 75/0‌درصد از کل بازار را شامل شد.
همچنین در این هفته ۲۰تن شکر تصفیه شده به ارزش ۸۲‌میلیون و ۳۰۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۲/۰ و ۰۱/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.
از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی هفته گذشته 64‌هزار و 435تن به ارزش 464‌میلیارد و 255‌میلیون و 160‌هزار ریال به صورت سلف و 49‌هزار و 540تن به ارزش 417میلیارد و 871‌میلیون و 10‌هزار ریال به‌صورت نقدی داد‌وستد شد.
این گزارش می‌افزاید: آمار کل معاملات بورس در هفته مورد بررسی نسبت به هفته قبل از آن، از لحاظ حجم ۵۲‌درصد و از نظر ارزش ۵۱‌درصد کاهش را نشان می‌دهد.