پذیرش سنگ‌آهن و کک در بورس کالا

گروه بورس کالا- زهرا مسافر: سنگ‌آهن و کک تا پایان امسال وارد بورس کالا خواهند شد. مدیرعامل شرکت بورس کالا با بیان مطلب فوق گفت: دو قلم از کالاهای معدنی از جمله سنگ‌آهن و کک در مرحله پذیرش برای ورود به بورس کالا هستند.

علی‌اکبر هاشمیان افزود: پذیرش سنگ‌آهن و کک در بورس کالا هم‌اکنون در جریان کار قرار دارد و تا پایان امسال این دو محصول

وارد شرکت بورس کالا خواهند شد.

وی در خصوص ورود پسته به شرکت بورس کالا تصریح کرد: پسته مشکلاتی دارد که هنوز شرایط ورودش برای عرضه در این شرکت فراهم نیست.

مدیرعامل شرکت بورس کالا خاطرنشان کرد: طی جلساتی که شرکت بورس کالا با توزیع‌کنندگان پسته برگزار کرده است، آنها خواستار خرید از سوی دولت شدند؛ زیرا دولت تاکنون برای خرید این محصول مبلغ لازم را پرداخت نکرده است.

به گفته وی به علت عدم پرداخت مبلغ لازم برای خرید پسته و پایان فصل برداشت، فعلا این محصول وارد بورس نخواهد شد.

هاشمیان اظهار داشت: دولت متعهد شده بود که مبلغ ۳۰۰میلیارد تومان را برای خرید پسته در اختیار خریداران این محصول قرار دهد که این امر تاکنون محقق نشده و به علت آنکه فصل برداشت نیز به پایان رسیده است، بر این اساس پسته آمادگی لازم را برای عرضه در بورس ندارد.

وی تاکید کرد: شرکت بورس کالا آمادگی لازم برای ورود پسته به این شرکت را دارد و هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت بورس کالا درخصوص مباحث مطرح شده در جلسه دیروز اعضای هیات‌مدیره شرکت بورس کالا گفت: در این جلسه بودجه شرکت برای نیمه دوم امسال تصویب شد.

وی افزود: پیگیری بحث مالیات معاملات کالا در شرکت بورس کالا به میزان مقطوع نیم‌درصد همانند بورس اوراق‌بهادار نیز از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

هاشمیان، درخصوص فروش آتی در بورس کالا تصریح کرد: معاملات آتی به زودی در بورس کالا راه‌اندازی خواهد شد.

وی درباره زمان راه‌اندازی معاملات آتی در بورس کالا خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که در نیمه دوم امسال این معاملات راه‌اندازی شود.

مدیرعامل شرکت بورس کالا درخصوص اینکه این شرکت تنها محلی برای فروش کالای تاجران نیست، تاکید کرد: بیش از ۷۰درصد معاملات شرکت بورس کالا در اختیار مصرف‌کننده نهایی قرار می‌گیرد.

وی قبل از این به خبرنگار دنیای اقتصاد از ورود محصولات پتروشیمی به شرکت بورس کالا خبر داده بود.

به گفته وی، برای ورود محصولات پتروشیمی مذاکراتی نیز با دست‌اندرکاران این محصولات در دستور کار قرار دارد.

هاشمیان همچنین تصریح کرد: به علت عدم تشکیل بورس نفت، شرکت بورس کالا آمادگی لازم را برای ورود محصولات پتروشیمی به این شرکت دارد.