ایران سینا- در چهل و یکمین کنفرانس سالانه IISI (انجمن بین‌المللی آهن فولاد) که ۱۰روز پیش در برلین آلمان برگزار شد، چشم‌انداز مصرف فولاد در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ مثبت ارزیابی شد. در این سمینار پیش‌بینی شد مصرف فولاد در سال ۲۰۰۸ به یک‌میلیارد و ۲۷۸میلیون و ۶۰۰هزار تن برسد. گزارش سالانه این کنفرانس که در ماه اکتبر هر سال برگزار می‌شود، در پی می‌آید: انجمن بین‌المللی آهن و فولاد (IISI) یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین انجمن‌های صنعتی در جهان است که شامل ۱۸۰تولیدکننده و انجمن ملی و تحقیقاتی فولاد است و از ۲۰شرکت برتر و معتبر در زمینه فولاد، ۱۹ شرکت عضو این انجمن می‌باشند. اعضای این انجمن حدود ۷۵درصد فولاد جهان (به جز چین) را تولید می‌کنند و اعضای چینی این انجمن در‌حال‌حاضر بیش از ۲۰درصد فولاد تولید شده چین را برعهده دارند.

این انجمن فضای مناسبی برای تولیدکنندگان فولاد و انجمن‌های مربوطه به وجود آورده است تا با تبادل‌نظر استراتژی مناسب و جهانی خود را تعیین کرده و برنامه‌ریزی لازم را جهت ترویج و توسعه بازار جهانی به عمل آورند، این انجمن ۱۹ اکتبر ۱۹۶۷ به عنوان یک ارگان تحقیقاتی غیرانتفاعی تاسیس و دفتر مرکزی آن در بروکسل بلژیک مستقر شد که در آوریل ۲۰۰۶ دفتر دوم خود را در بیجینگ چین افتتاح کرد.

اکتبر هر سال انجمن بین‌المللی آهن و فولاد با برگزاری کنفرانسی پذیرای اعضای خود است. در این کنفرانس که معمولا با جلسه هیات‌مدیره آغاز می‌شود، سلسله جلسات معرفی اعضای جدید و مدیران انجمن برگزار می‌گردد.

به همین مناسبت چهل و یکمین کنفرانس سالانه IISI (انجمن بین‌المللی آهن و فولاد) از تاریخ ۷ تا ۱۰ اکتبر در برلین- آلمان برگزار شد.کنفرانس امسال بنابر اظهارات آقای یان کریستمس JAN CHRISTMAS دبیر این برنامه به دو دلیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است. نخست آن که کنفرانس امسال به روشی متفاوت و با دیدگاه جهانی و باز نسبت به همه صنایع و نه فقط صنعت فولاد برگزار گردید که این تفاوت نگرش نیز براساس نظرات و خواست اعضای شکل گرفته است و دلیل دوم که شاید مهم‌تر است توجه این کنفرانس به تغییرات زیاد آب و هوایی است که در‌حال‌حاضر در دنیا وجود دارد. در این رابطه به دلیل نقش مهم صنعت فولاد در بهبود این تغییرات آب و هوایی جلساتی در همین رابطه برگزار شد.

در این کنفرانس نیز مانند سال‌‌های پیش هیات‌مدیره انجمن، مدیرعامل جدید انجمن و معاونان به شرح زیر انتخاب شدند.آقای کوتاک‌لی KU-TAEK-LEE به عنوان مدیرعامل و آقایان جان سورما JOHN SURMA (مدیر اسبق انجمن) - لاکشمی میتال LAKSHMI MITTAL و پائولو روکا PAOLO ROCCA به عنوان معاونان مدیرعامل انتخاب شدند.

این مدیران برای یک سال و تا اکتبر ۲۰۰۸ انتخاب شدند.

همچنین هیات‌مدیره انجمن برای سال ۲۰۰۸-۲۰۰۷ هیات اجرایی را انتخاب کردند.

در این کنفرانس اعضای جدید انجمن که شامل شرکت‌ها و انجمن‌های زیر هستند، معرفی شدند.اعضای همکار: شامل انجمن‌ها و موسسه‌های مرتبط با صنعت فولاد که امسال انجمن فولاد استرالیا و انجمن تولیدکنندگان فولاد و بخش بازرگانی صنعت متالورژی چین و ABM (انجمن مواد و متالورژی برزیل) به عضویت انجمن پیوستند.

یکی از موارد مهم مطرح شده در این کنفرانس مساله زیست محیطی و تبادل نظر در خصوص روش‌های کاهش گازهای گلخانه‌ای ناشی از تولید فولاد بوده است.

گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که تولید فولاد در همه کشورهای اصلی تولیدکننده آن، ‌باعث انتشار گاز دی‌اکسید کربن می‌شود و ضروری است که هرچه سریع‌تر، در این رابطه تدابیر لازم اتخاذ گردد. در پی صدور قوانین این انجمن در جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای که در ماه مارس اعلام شد، تاکید گردید که انجمن‌ها و دولت‌ها نیز بیانیه خود را ارائه کنند.

در این کنفرانس اعلام شد که سال ۲۰۰۷ سال پررونقی برای صنعت فولاد بوده و مصرف فولاد از یک‌میلیارد و ۱۲۰میلیون و ۹۰۰هزار تن در سال ۲۰۰۶ به یک‌میلیارد و ۱۹۷میلیون و ۷۰۰هزار تن افزایش یافته است و رشدی معادل ۸/۶درصد داشته است و برای سال ۲۰۰۸ نیز همین رشد پیش‌بینی می‌شود.