میزان تولید کاتد مس توسط شرکت ملی صنایع مس ایران در نیمه نخست سال جاری در مجموع به ۱۰۳‌هزار و ۱۵۷ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲‌درصد و نسبت به هدف پیش‌بینی شده ۳‌درصد افزایش داشت. به گزارش هفته‌نامه «معدن و توسعه»، میزان تولید‌ آند مس در همین مدت برابر با ۱۲۵‌هزار و ۹۱۶ تن بود که نسبت به هدف برنامه یک‌درصد و در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵‌درصد رشد نشان داد. میزان کل استخراج مس نیز در مدت یاد شده به ۴۶‌میلیون و ۱۶۲‌هزار و ۲۲۲ تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱‌درصد و در مقایسه با هدف برنامه پیش‌بینی شده ۱۵‌درصد رشد داشت.

میزان تولید سنگ سولفیدی هم با ۲۸‌درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال برابر با ۱۷‌میلیون و ۵۲۶‌هزار و ۵۱۱ تن بود و نسبت به هدف برنامه هم ۱۷‌درصد افزایش نشان داد. گزارش مدیریت توسعه و راهبری سیستم‌های ایمیدرو حاکی است: میزان فروش داخلی شرکت ملی صنایع مس ایران در ۶ ماه نخست سال‌جاری برای کاتد مس ۲۵‌هزار و ۶۰۲ تن به ارزش ۱۸۲۵میلیارد و ۲۳۲‌میلیون ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب از ۵۴ و ۶۱‌درصد افزایش برخوردار شد.

این گزارش حاکی است: میزان صادرات کاتد مس نیز در نیمه نخست سال جاری برابر با ۳۵‌هزار و ۵۴۹ تن به ارزش ۲۶۸‌میلیون و ۶۱۵‌هزار و ۸۳۱دلار بود.

صادرات محصولات جنبی نیز در همین مدت به ۳۴‌هزار و ۳۱۰ تن به ارزش ۵۶‌میلیون و ۹۶۵‌هزار و ۷۱۱ دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۱۲۶ و ۷۵‌درصد افزایش نشان داد. میزان صادرات کنسانتره مس نیز در دوره مورد گزارش برابر با ۸۱‌هزار و ۶۷۷تن به ارزش ۱۵۷‌میلیون و ۲۴۷‌هزار و ۹۶۶ دلار بود که نسبت به دوره مشابه سال گذشته از نظر وزنی با ۵۸‌درصد و از لحاظ ارزشی با ۳۹‌درصد افزایش همراه بود.

براساس این گزارش در یک ماه شهریور ۸۶ میزان تولید کاتد مس ۱۷‌هزار و ۲۹۱ تن، میزان تولید آند مس ۱۹‌هزار و ۵۰۲ تن، میزان استخراج ۸‌میلیون و ۹۵۲‌هزار و ۱۳۵ تن، میزان صادرات کاتد مس ۵‌هزار و ۶۵۰ تن و میزان صادرات کنسانتره مس ۹‌هزار و ۴۰۰ تن بود.