در هفته گذشته (بیست و یکم لغایت بیست و پنجم مهرماه) در شرکت بورس کالای ایران جمعا ۲۳۸هزار و ۴۵۵ تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، شکر، جو،سبوس گندم، ذرت و کنجاله دانه های روغنی به ارزش یک تریلیون و ۷۹۲میلیارد و ۳۱۴میلیون و ۲۵۵هزار ریال دادوستد شد که نسبت به هفته ماقبل از نظر حجم، ۱۲۶درصد و از نظر ارزش، ۸۳درصد افزایش یافت. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی بورس کالای ایران، تالار این بورس در هفته مورد بررسی شاهد جمعا ۲۹۰هزار و ۶۸۰ تن عرضه در مقابل ۴۷۹هزار و۵۰۵ تن تقاضا برای محصولات فوق بود که شامل ۲۸۴هزار و ۱۰۰تن عرضه و در مقابل ۴۷۶هزار و ۴۸۰ تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۶‌هزار و ۵۸۰ تن عرضه و در مقابل ۲‌هزار و ۹۷۵ تن تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.

رینگ محصولات فلزی

این گزارش حاکی است، در هفته مورد بررسی ۲۳۱‌هزار و ۷۶۰ تن انواع محصولات فولادی به ارزش یک تریلیون و ۵۵۵میلیارد و ۹۸۲میلیون و ۲۷۰‌هزا ر ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۱۹/۹۷ و ۸۱/۸۶‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است. همچنین یک‌هزار و ۲۶۰ تن از انواع محصولات آلومینیومی به ارزش ۳۶میلیارد و ۹۷۹میلیون و ۲۲۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۵۳/۰ و ۰۶/۲‌درصد از کل بازار را شامل شد.

در گروه محصولات مسی نیز ۲‌هزار و ۴۶۰ تن انواع محصولات مس به ارزش ۱۹۰میلیارد و ۶۳۸میلیون و ۲۲۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۳/۱ و ۶۴/۱۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

در این هفته در گروه کنسانتره و روی عرضه‌ای صورت نگرفت.

رینگ محصولات کشاورزی

براساس این گزارش در هفته مورد بررسی در گروه ذرت ۲‌هزار و ۹۰ تن ذرت دانه‌ای به ارزش ۵میلیارد و ۶۲میلیون و ۲۰۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۸۷/۰ و ۲۸/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

در گروه کنجاله نیز ۷۲۵ تن کنجاله دانه های روغنی به ارزش ۳‌میلیارد و ۴۸‌میلیون و ۶۷۵‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۳۰/۰ و ۱۷/۰‌درصد از کل بازار را شامل شد.

همچنین در این هفته ۱۲۰ تن شکر تصفیه نشده و شکر سفید به ارزش ۵۱۷میلیون و ۹۲۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۵/۰ و ۰۳/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

در این هفته در گروه جو نیز ۱۵ تن جو دامی به ارزش ۴۲‌میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۰۶/۰ و ۰۰۲/ ۰‌درصد از کل بازار را در این هفته از آن خود کرد.

براساس این گزارش در این هفته ۲۵ تن سبوس گندم به ارزش ۴۳‌میلیون و ۷۵۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۱/۰ و ۰۰۲/۰‌درصد از کل بازار این هفته را شامل شد.

از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی هفته گذشته ۲۲۳‌هزار و ۷۰۰ تن کالا به ارزش یک تریلیون و۴۹۸ میلیارد و ۲۶۳‌میلیون و ۷۶۰‌هزار ریال به صورت سلف، ۱۳‌هزار و ۶۳۵ تن به ارزش ۲۹۱‌میلیارد و ۶۲‌میلیون و ۵۷۵‌هزار ریال به صورت نقدی و یک‌هزار و ۱۲۰ تن به ارزش ۲‌میلیارد و ۹۸۷میلیون و ۹۲۰‌هزار ریال به صورت نسیه داد‌وستد شد.