ایسنا - Lundin Mining - تولید روی خود را در دو معدن در کشورهای پرتغال و سوئد به چهار برابر فعلی می‌رساند.

بنا بر اعلام شرکت، حجم تولید سنگ معدنی روی در معدن - Neves Corvo - در پرتغال به ۲۴‌میلیون تن در سال از ۴۰۰‌هزار تن فعلی و تولید در معدن، Zinkgruvan، در سوئد نیز احتمالا به ۱۲‌میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت. همچنین این شرکت در حال حاضر سه فعالیت معدن‌کاری دیگر شامل، استورلیدن، در سوئد، گالموی، در ایرلند و آگوآبلانکا را در اسپانیا دنبال می کند. معدن ششم، آلجاسترل نیز در پرتغال در سال ۲۰۰۷ شروع به تولید خواهد کرد.

بنا بر گزارش بلومبرگ، پیش‌بینی می‌شود معدن، آلجاسترل، تا سال ۲۰۰۹ به تولید تقریبا ۲/۱موز نقره مخلوط به سرب در سال دست یابد.

علاوه براین، شرکت در پروژه‌های توسعه‌ای بین‌المللی از قبیل پروژه مس، کبالت، Tenke Fungurume در جمهوری دموکراتیک کنگو که انتظار می‌رود در چهارماهه آخر سال ۲۰۰۸ به تولید تجاری برسد همچنین پروژه روی Ozernoe در روسیه حضور دارد.

همچنین شرکت «Evraz» فولادساز روسی که بخشی از آن در مالکیت رومن آبراموویچ، میلیاردر روسی، قرار دارد قصد تصاحب دو واحد زغال‌سنگ کک را دارد که در حال ادغام با یکدیگر هستند تا از این طریق تمرکز خود را روی رشد بازار خود در اتحاد جماهیر شوروی سابق افزایش دهد.

پاول تاتیانین، مدیر بخش مالی شرکت، با اشاره به این‌که شرکت قصد تصاحب دو واحد OAO Raspadskaya و OAO Yuzhkuzbassugol را دارد، عنوان کرد: با توجه به تقاضای موجود در روسیه و اوکراین از طریق تصاحب این دو واحد و تولید زغال‌سنگ کک سود مناسبی نصیب شرکت خواهد شد.

او با بیان این‌که قصد داریم بازیگر حکمفرما در منطقه در زمینه تولید زغال‌سنگ باشیم، عنوان کرد: این در حالی است که بازار در مناطقی مانند چین، ژاپن و کره‌جنوبی چندان امیدوارکننده نیست.

این دو واحد از نظر بزرگی سومین واحدهای تولید زغال‌سنگ در دنیا هستند که توسط فولادسازان مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

قیمت‌های جهانی زغال‌سنگ در ماه گذشته بعد از این‌که چین به یک واردکننده تبدیل شد افزایش چشمگیری پیدا کرد، همچنین به علت نامناسب بودن ظرفیت بنادر استرالیا، صادرات از این کشور با مانع مواجه شد.