مشکلات بازار آهن در مجلس بررسی می‌شود

گروه بورس کالا- پس از بررسی لایحه اصل ۴۴ در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس، وقت بیشتری بر روی مسائل تخصصی خواهند گذاشت به طوری که دیروز سیدحسین هاشمی، رییس کمیسیون صنایع در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مشکلات بازار آهن به زودی در کمیسیون صنایع بررسی خواهد شد. سیدحسین هاشمی افزود: قیمت آهن پس از یک دوره آرامش دوباره دچار رشد شده است، به گونه‌ای که شاهد افزایش قیمت میلگرد و تیرآهن در بازار هستیم.

وی گفت: افزایش قیمت شمش فولاد در بازارهای جهانی و افزایش تعرفه صادرات فولاد چین از ۱۵ به ۲۵درصد بر بازار داخل تاثیرگذار خواهد بود، به گونه‌ای که بخشی از فولاد موردنیاز کشور از چین وارد می‌شود که با تغییر این تعرفه پیش‌بینی می‌شود بازار با مشکل و کمبود محصول نهایی مواجه شود.

نماینده میانه افزود: در این میان به دنبال رشد قیمت شمش در بازارهای جهانی، تولید میلگرد برخی از کارخانه‌های داخلی با کاهش مواجه شده است که با توجه به برنامه‌ دولت برای ساخت ۵/۱میلیون واحد مسکونی در کشور، افزایش تقاضا و احتمال کمبود محصول نهایی در بازار، دور از انتظار نیست.

هاشمی اظهار داشت: بر اساس شواهد موجود، کارشناسان بازار آهن معتقدند که تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار آهن طی ماه‌های آینده از میان خواهد رفت و در زمستان با کمبود فولاد مواجه خواهیم شد.