دیروز در شرکت بورس کالای ایران، جمعاً ۲‌هزار و ۵۲۰ تن انواع فولاد، آلومینیوم، گندم، شکر، ذرت و کنجاله به ارزش ۳۴‌میلیارد و ۴۹۴‌میلیون و ۸۹۵‌هزار ریال داد وستد شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی شرکت بورس کالای ایران، تالار این بورس در روز سه‌شنبه شاهد جمعا ۳‌هزار و ۶۶۵‌تن عرضه و در مقابل ۳‌هزار و ۴۰‌تن تقاضا برای محصولات فوق بود که شامل یک‌هزار و ۷۵۰ تن عرضه در مقابل ۲‌هزار و۲۱۰ تن تقاضا برای محصولات فلزی و یک‌هزار و ۹۱۵ تن عرضه در مقابل ۸۳۰ تن تقاضا برای محصولات کشاورزی بود. رینگ محصولات فلزی

این گزارش حاکی است؛ در رینگ محصولات فلزی در گروه فولاد، در یک رینگ معاملاتی ۷۵۰‌تن تیرآهن ۱۴ و ۱۶ به ارزش ۵‌میلیارد و ۵۱۲میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال به صورت نقدی داد و ستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۷۶/۲۹ و ۹۸/۱۵‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

همچنین در این روز مقدار ۹۴۰‌تن شمش آلومینیوم در ۲‌رینگ معاملاتی جداگانه به ارزش ۲۶‌میلیارد و ۸۹۹‌میلیون و ۲۲۰‌هزار ریال به صورت نقدی معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۳۰/۳۷ و ۹۸/۷۷‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

شایان ذکر است در روز سه‌شنبه در رینگ محصولات فلزی در گروه محصولات مس، روی و کنسانتره هیچ‌گونه عرضه ای صورت نگرفت.

رینگ محصولات کشاورزی

بر اساس این گزارش، در رینگ محصولات کشاورزی نیز ۷۱۰‌تن ذرت دانه‌ای برزیل و کرمانشاه ، در ۲ رینگ معاملاتی به ارزش یک میلیارد و۶۷۴میلیون و ۸۷۵‌هزار ریال به صورت نقدی داد و ستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۷/۲۸ و ۸۶/۴درصد از کل بازار را به خود

اختصاص داد.

در روز مورد بررسی ۲۵‌تن سبوس گندم به ارزش ۴۳‌میلیون ۷۵۰‌هزار‌ریال به صورت نقدی داد و ستد شد که از نظر حجم و ارزش ۹۹/۰ و ۱۳/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

همچنین در این روز مقدار ۹۵‌تن کنجاله در ۳ رینگ معاملاتی جداگانه به ارزش ۳۶۴ میلیون و ۵۵۰‌هزار ریال به صورت نقدی معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۷۸/۳ و ۰۵/۱درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

در روز سه شنبه در گروه معاملاتی شکر نیز، یک‌هزار تن شکر تصفیه شده عرضه شد که به دلیل فقدان تقاضا در این گروه، هیچ گونه داد و‌ستدی انجام نشد.