معامله چشمگیر بیش از 1‌هزار میلیارد ریال محصولات فلزی و کشاورزی

دیروز در شرکت بورس کالای ایران، جمعا ۱۶۴هزار و ۸۳۵ تن انواع فولاد، جو، ذرت و کنجاله به ارزش یک تریلیون و ۱۳۰‌میلیارد و ۶۱۶‌میلیون و ۴۵۵‌هزار ریال دادوستد شد. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی شرکت بورس کالای ایران، تالار این بورس در روز دوشنبه شاهد جمعا ۱۶۸‌هزار و ۹۳۰ تن عرضه و در مقابل ۱۹۱‌هزار و ۸۱۵ تن تقاضا برای محصولات فوق بود که شامل ۱۶۸‌هزار و ۴۹۰ تن عرضه و در مقابل ۱۹۱‌هزار و ۴۷۰ تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۴۴۰ تن عرضه و در مقابل ۳۴۵ تن تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.

رینگ محصولات فلزی

این گزارش حاکی است، در رینگ محصولات فلزی در گروه فولاد، ۱۶۴‌هزار و ۴۹۰ تن انواع ورق گرم و سرد، ورق گالوانیزه و ورق قلع اندود در ۸ رینگ معاملاتی جداگانه به ارزش یک‌تریلیون و ۱۲۹‌میلیارد و ۳۱۵‌میلیون و ۲۳۰ ریال به صورت نقدی و سلف مورد معامله قرار گرفت که از نظر وزن و ارزش ۷۹/۹۹ و ۸۸/۹۹‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

در گروه آلومینیوم نیز، ۱۰۰ تن شمش آلومینیوم در یک رینگ معاملاتی به صورت نقدی عرضه شد که تقاضایی برای آن وجود نداشت.

شایان ذکر است در این روز، در گروه محصولات کنستانتره، مس و روی هیچ محصولی عرضه نشد.

رینگ محصولات کشاورزی

در رینگ محصولات کشاورزی در گروه ذرت، ۸۵ تن ذرت دانه ای به صورت نقدی در ۳ رینگ معاملاتی جداگانه به ارزش ۲۰۱‌میلیون و ۷۵۰‌هزار ریال داد و ستد شد که از نظر حجم و ارزش ۰۵/۰ و ۰۲/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

همچنین در این روز در گروه کنجاله، ۲۴۵ تن کنجاله سویا و پنبه دانه به ارزش یک‌میلیارد و ۵۷‌میلیون و ۴۷۵‌هزار ریال به صورت نقدی در ۴ رینگ معاملاتی جداگانه معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۵/۰ و ۰۹/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

گفتنی است در گروه جو نیز ۱۵ تن جو دامی به ارزش ۴۲‌میلیون ریال به فروش رفت که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۰۹/۰ و ۰۰۴/۰‌درصد از کل بازار را از آن خود کرد.