کوره بلند شماره ۳ با حجم ۲۰۰۰ متر مکعب و ظرفیت تولید ۴/۱میلیون تن در سال که یکی از مدرن‌ترین کوره بلندهای جهان است در ذوب‌آهن اصفهان در حال احداث است و پیشرفت کلی آن از مرحله طراحی، ساخت و نصب از مرز ۸۵درصد گذشت. محمدرضا وفایی، مدیر پروژه کوره بلند طرح توازن ذوب‌آهن اصفهان با اعلام مطلب فوق گفت: با نصب باقیمانده تجهیزات و نسوز چینی قسمت‌های مورد نظر در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی این طرح بزرگ ملی خواهیم بود.وی گفت: راه‌اندازی این طرح بزرگ تحول عظیمی در شکوفایی ذوب‌آهن اصفهان و کشور عزیزمان ایران اسلامی خواهد داشت و باعث اشتغالزایی بالایی در منطقه و کل کشور می‌شود.

وی افزود: در کوره بلند شماره ۳ در مجموع ۲۶۰۰۰ (بیست و شش هزار تن) تجهیزات نصب می‌شود که از این مقدار ۲۰هزار (بیست هزار تن) آن ساخت داخل کشو رو ۶هزار (شش هزار تن) باقیمانده ساخت کشورهای کره جنوبی، آلمان و لوکزامبورگ است.

وی با اشاره به توانمندی‌های کارشناسان و شرکت‌های داخلی در ساخت تجهیزات این پروژه بزرگ و مهم گفت: ساخت ۲۰هزار (بیست هزار) تن تجهیزات در داخل کشور نشان از توانایی بالای صنعتگران کشور عزیزمان ایران دارد و در چند سال گذشته اشتغالزایی بالایی را در کشور مخصوصا استان اصفهان به همراه داشته است.

مهندس وفایی گفت: حجم نسوز چینی در این کوره بلند حدود ۲۰هزار (بیست هزار) تن است که مقدار ۱۲۰۰۰ (دوازده هزار) تن آن ساخت کشورهای کره جنوبی، ژاپن و ایتالیا است و ۸۰۰۰ (هشت هزار) تن باقیمانده در شرکت‌های نسوز داخل کشور تولید شده است.

وی افزود: تولید ۸۰۰۰ (هشت هزار) تن نسوز ساخت داخل نیز نشان از توان بالای شرکت‌های نسوز در کشورمان دارد.