در هفته گذشته (چهاردهم لغایت هجدهم مهر ماه) در شرکت بورس کالای ایران جمعا 105‌هزار و 630‌تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، روی، کنسانتره مولیبدن، شکر، جو، ذرت و کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش 981‌میلیارد و 224‌میلیون و 950‌هزار ریال داد‌وستد شد.
به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی بورس کالای ایران، تالار این بورس در هفته مورد بررسی شاهد جمعا ۱۰۲‌هزار و ۴۰۰‌تن عرضه در مقابل ۲۰۰‌هزار و ۴۹۰‌تن تقاضا برای محصولات فلزی و ۱۶‌هزار و ۲۶۰‌تن عرضه در مقابل ۱۰‌هزار و ۸۱۵‌تن تقاضا برای محصولات کشاورزی بود.

رینگ محصولات فلزی
این گزارش حاکی است، در هفته مورد بررسی ۸۹‌هزار و ۴۸۰‌تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۵۸۹‌میلیارد و ۵۴۴ ‌میلیون و ۲۷۰‌هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۷۱/۸۴ و ۰۸/۶۰‌‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.
همچنین 2‌هزار و 220‌تن از انواع محصولات آلومینیومی به ارزش 65میلیارد و 588‌میلیون و 400‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب 10/2 و 68/6‌درصد از کل بازار را شامل شد.
در گروه محصولات مسی نیز ۳‌هزار و ۴۰‌تن انواع محصولات مس، به ارزش ۲۳۹‌میلیارد و ۶۲۷‌میلیون و ۶۲۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۸۸/۲ و ۴۲/۲۴‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.
همچنین در این هفته در گروه محصولات روی نیز 100‌تن شمش روی به ارزش 3‌میلیارد و 190‌میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب 09/0 و 33/0‌درصد از کل بازار این هفته بود.
شایان ذکر است در گروه کنسانتره مولیبدن نیز، ۲۲۰‌تن سولفور مولیبدن به ارزش ۵۴‌میلیارد و ۵۳۶‌میلیون و ۹۴۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۲۱/۰ و ۵۶/۵‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.
رینگ محصولات کشاورزی
براساس این گزارش در هفته مورد بررسی در گروه ذرت ۷‌هزار و ۴۹۵‌تن ذرت دانه ای به ارزش ۱۷‌میلیارد و ۱۸۱‌میلیون و ۴۸۵‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۰/۷ و ۷۵/۱‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.شایان ذکر است در گروه کنجاله نیز یک‌ هزار و ۸۰۵‌تن کنجاله دانه‌های روغنی به ارزش ۷‌میلیارد و ۸۷ ‌میلیون و ۸۳۵‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۷۰/۱ و ۷۲/۰‌درصد از کل بازار را شامل شد.