رکورد شکسته شد

گروه بورس کالا - روز چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه، در پی معامله بیش از ۲۶۵ هزار تن انواع محصول کشاورزی، صنعتی و پتروشیمی با ارزشی افزون بر ۴۰۰۰ میلیارد ریال، رکورد ارزش معاملات روزانه در بورس کالای ایران شکسته شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس کالای ایران، در این روز در تالار فرآورده‌های نفت و پتروشیمی بالغ بر ۱۳۱ هزار تن انواع قیر شرکت‌های نفت جی و نفت پاسارگاد به ارزش بیش از یک هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال توسط مشتریان خریداری شد.

این در حالی است که در تالار محصولات صنعتی و معدنی و در گروه فولاد نیز با استقبال معامله گران، بیش از ۱۰۱ هزار تن انواع محصول فولادی غول‌های فولادساز کشور با ارزشی افزون بر یک هزار و ۷۱۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در این گروه بیش از ۴۰ هزار تن سبد میلگرد شرکت فولاد خراسان، ۳۰ هزار تن شمش بلوم شرکت فولاد خوزستان، ۱۸ هزار و ۹۸۰ تن انواع تیرآهن و میلگرد شرکت ذوب آهن اصفهان و ۱۲ هزار و ۸۲۰ تن انواع تیر آهن و میلگرد شرکت‌های فولاد آذربایجان، فولاد کویر و جهان فولاد غرب مورد معامله قرار گرفت.

در این روز، همچنین ۷ هزار تن وکیوم باتوم، ۲ هزار تن لوب کات، ۴۳۰۰ تن کک، بیش از ۷ هزار تن مواد شیمیایی، بیش از ۸ هزار تن مواد پلیمری، ۲۳۴۶ تن انواع حلال، ۵۷۶ تن اسلاگ واکس، ۱۲۰ تن انواع گاز و ۳۲۰ تن گوگرد کلوخه توسط کارگزاران به فروش

رفت.

در تالار محصولات کشاورزی، ۲۰۵ تن گندم دامی کرمانشاه به قیمت ۵۶۲۰ ریال و به ارزش بیش از یک میلیارد ریال مورد داد و ستد واقع شد.