معامله یک میلیون دلاری قیر در تالار صادراتی بورس کالای ایران

روز دوشنبه ۱۱ دی ماه، ۲ هزار تن قیر در تالار صادراتی بورس کالای ایران به ارزش یک میلیون و ۳۰ هزار دلار برای صادرات به بازارهای جهانی مورد معامله قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت بورس کالای ایران، در این تالار هزار تن قیر ۶۰۷۰ شرکت توسعه کروس انرژی به نرخ ۵۳۰ دلار در هر تن و به ارزش ۵۳۰ هزار دلار به همراه هزار تن قیر ۴۰۵۰ شرکت قیر دژپا به نرخ ۵۰۰ دلار در هر تن و به ارزش ۵۰۰ هزار دلار به فروش رفت.

بر اساس این گزارش در تالار محصولات صنعتی و معدنی و از محصولات شرکت فولاد مبارکه ۴۴۰۰ تن ورق سرد B به نرخ ۱۷ هزار و ۶۳۳ ریال به همراه ۵۵۰ تن ورق گالوانیزه G به نرخ ۱۹ هزار و ۶ ریال توسط مشتریان خریداری شد. این شرکت همچنین نسبت به معامله ۱۱ هزار و ۲۲۰ تن ورق گرم Bبه نرخ ۱۴ هزار و ۴۶۱ ریال به همراه ۱۳ هزار و ۹۰ تن ورق گرم C به نرخ ۱۴ هزار و ۶۲۰ریال اقدام کرد. معاملات ۱۱۸ هزار و ۳۰۰ تن انواع ورق‌های این شرکت در خارج از بورس، در سیستم مچینگ ثبت شد.

در تالار محصولات صنعتی و معدنی علاوه بر ورق فولادی، شمش روی شرکت کالسیمین نیز به میزان ۱۲۰ تن و به نرخ ۶۷ هزار ریال توسط کارگزاران مورد معامله قرار گرفت. از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می‌توان به معامله ۲ هزار تن کک متالورژی شرکت کک‌سازی زرند و ۱۰۰ تن مس مفتول گروه صنایع افق البرز اشاره کرد.

این گزارش حاکی است، در تالار فرآورده های نفت و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در روز دوشنبه، ۵۰۶ تن اسید استیک پتروشیمی فن آوران به نرخ ۷۳۶۳ ریال ، ۴۴ تن DEG پتروشیمی مارون به نرخ ۱۶ هزار و ۴۲۵ ریال و ۵۷۵ تن متانول پتروشیمی زاگرس به نرخ ۵ هزار و ۲۱۱ ریال دادوستد شد. علاوه بر کالاهای مذکور، معامله ۷۲ تن متانول پتروشیمی فن‌آوران به نرخ ۵ هزار و ۳۳۱ ریال و ۲۸۶ تن MEG پتروشیمی مارون به نرخ ۱۸ هزار و ۴۵۷ ریال بر روی تابلوی معاملات حک شد.