رشد 21 درصدی ارزش معاملات هفتگی بورس کالا

گروه بورس کالا- در معاملات هفته گذشته بورس کالای ایران، با معامله ۴۸۵ هزار و ۶۹۹ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۹ هزار و ۱۰۹ میلیارد ریال، ارزش معاملات هفتگی این بورس رشد ۲۱ درصدی را تجربه کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از بورس کالا، در هفته جاری در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران ۳۵۵ هزار و ۷۷۶ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۶۸۲۰ میلیارد ریال داد و ستد شد که از نظر ارزش ۴۱ درصد رشد داشت.

در این تالار با معامله ۳۴۷ هزار و ۶۳۴ تن انواع محصولات فولادی، ارزش معاملات این گروه به بیش از ۵۶۷۰ میلیارد ریال بالغ شد که ۸۰ درصد نسبت به هفته قبل افزایش داشت. حجم معاملات محصولات فولادی نیز در این هفته ۷۱ درصد رشد یافت.

در تالار محصولات صنعتی و معدنی در گروه مس نیز ۲ هزار و ۵۵۰ تن انواع کالا داد و ستد شد که با ارزشی افزون بر ۶۴۳ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که در مقایسه با هفته قبل ۳ درصد رشد ارزش را تجربه کرد.

در این هفته ۱۴۰ تن کنسانتره مولیبدن با رشد ۶۰۰ درصدی حجم معاملات و ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها با رشد ۳۰۰ درصدی حجم معاملات نسبت به هفته قبل داد و ستد شد.

همچنین در پی معامله ۴۰۰ تن کک متالورژی به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال، ارزش معاملات این کالا نیز نسبت به هفته ماقبل از رشدی معادل ۲۵ درصد برخوردار شد.

بر اساس این گزارش، ۲۰۰ تن شمش روی و ۴ هزار و ۸۴۰ تن انواع محصولات آلومینیوم به ارزش بیش از ۴۰۲ میلیارد ریال در حالی به فروش رفت که حجم و ارزش معاملات آلومینیوم نیز نسبت به هفته قبل ۵ و ۹ درصد افزایش داشت.