گروه بورس کالا - سحر نمایشی: روند معاملاتی بازار آزاد فلزات طی هفته‌ای که گذشت نوسانی بود، به طوری که در اوایل هفته یعنی روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه قیمت‌ها بعد از یک ماه نوسان، اندکی آرام گرفته بود. به این ترتیب با افزایش نرخ ارز در سه‌شنبه گذشته باز هم نرخ‌ها صعودی شد؛ همچنین در این روز قیمت فلزاتی همچون نیکل، سرب، روی، مس و قلع نسبت به روز قبل خود با افزایش قیمت مواجه شدند و تنها آلومینیوم قیمت ثابتی را در طول هفته گذشته تجربه کرد.

در این روز تاجران از اعلام قیمت این محصول خودداری کرده بودند و نوسان رو به رشد ارز را عامل بسزایی در رشد قیمت‌ها دانستند، به گونه‌ای که این موضوع سبب توقف معاملات در بازار شده بود.
البته ناگفته نماند که معاون مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران در این روز اعلام کرده که طبق مصوبه کمیته تنظیم بازار، عرضه و تقاضای کالای مس در بورس کالا بر مبنای ارزش ریالی نرخ ارز در بازار آزاد تعیین شده و خریداران این محصولات نیز می‌توانند، تولیدات خود را به نرخ آزاد در بازار مصرف به فروش برسانند که این موضوع پیش‌بینی را برای نرخ فلزات راحت‌تر کرد. در اواخر هفته گذشته باز هم نرخ ارز با افزایش همراه شد و بازار روند صعودی در پیش گرفت.
این رشد باز هم بازار را کساد کرد؛ چراکه قیمت‌ها نوسانی و بازار گنگ شده بود، به طوری که قیمت مشخصی از این اقلام در بازار نبود. فعالان حوزه فلزات پیش‌بینی کرده‌اند که به نظر می‌رسد نوسان ارز ادامه داشته باشد و تا زمانی که بازار در نوسان باشد قیمت مشخصی از فلزات نخواهیم داشت.