روز گذشته اولین عرضه‌های محصولات پلیمری و شیمیایی پس از ۴ سال تاخیر در رینگ صادراتی با تسویه ریالی انجام شد. به این ترتیب در آخرین روز مبادلاتی هفته جاری ۱۴ کالای پلیمری و شیمیایی در رینگ صادراتی عرضه شده و ۱۲ کالا به فروش رسیدند.

به گفته فعالان اقتصادی، ۴ سال پیش مجتمع پتروشیمی امیرکبیر در رینگ صادراتی کالاهای خود را عرضه کرد و روز گذشته پس از مدت‌ها کشمکش بر سر تسویه ریالی یا دلاری کالاهای عرضه شده بالاخره محصولات پلیمری و شیمیایی در رینگ صادراتی عرضه شدند.

در این روز کالاهایی همچون استایرن منومر، پلی کربنات ۱۲۱۸، پلی کربنات ۷۱۲، اپوکسی رزین E۶، اپوکسی رزین جامد محلول در زایلین، پی وی سی ۶۵۳۲، سودکاستیک، اسید ترفتالیک، PET۸۲۱,۷۸۱ و TG۶۴۱ عرضه و با استقبال خریداران مواجه شدند. به طوری که pet۸۲۱,۷۸۱ در این روز به میزان ۵۰۰ تن عرضه شدند، PET۸۲۱ در این روز با نرخ ۳ هزار و ۹۵۲ تومان عرضه شد که در رقابت در محدوده ۴ هزار و ۱۶۶ تومان تا ۴ هزار و ۴۳۵ تومان معامله شد. از سوی دیگر PET۷۸۱ هم با نرخ پایه ۳ هزار و ۹۵۲ تومان عرضه شده و در رقابت با قیمت ۴ هزار و ۵۰۱ تومان خریداری شد.

در همین حال TG۶۴۱ هم در این روز با نرخ پایه ۳ هزار و ۶۷۲ تومان و حجم ۵۰۰ تن عرضه شد که در رقابت با قیمت ۴ هزار و ۱۵۱ تومان توسط کارگزاران خریداری شد. همچنین در این روز پلی کربنات ۱۲۱۸ به میزان ۱۰۰ تن و با نرخ پایه ۶ هزار و ۱۷۱ تومان عرضه و معامله شد. عرضه پلی کربنات ۷۱۲ هم در این روز با افزایش مواجه شد، به طوری که عرضه آن از ۱۰۰ تن به ۱۵۰ تن رسید و با نرخ ۶ هزار و ۱۷۱ تومان معامله شد.

اپوکسی رزین E۶ هم در این روز با افزایش عرضه به ۶۷۲ تن رسید و با نرخ ۶ هزار و ۳۳۶ تومان خریداری شد. علاوه بر این اپوکسی رزین جامد محلول در زایلین هم در این روز که با قیمت ۶ هزار و ۴۷۷ تومان عرضه شده بود با کاهش قیمت از سوی عرضه کننده با نرخ ۶ هزار و ۱۰۰ تومان فروخته شد.